آفتاب

ماهی بخورید، بیشتر عمر کنید

ماهی بخورید، بیشتر عمر کنید

مردانی که از رژیم غذایی شان از انواع ماهی استفاده کردند، در مقایسه با افرادی که فقط از یک نوع ماهی در رژیم غذایی شان استفاده می کنند دارای...

آفتاب: تحقیقاتی که در 16 سال بر روی نیم میلیون نفر از زنان ومردان صورت گرفته نشان داده که رژیم غذایی که در آن از گوشت ماهی به مقدار زیاد استفاده شود، زندگی طولانی تری را پیش بینی می کند.

به گزارش آفتاب به نقل از مدیکال نیوز مصرف ماهی به مدت طولانی به عنوان بخشی از رژیم غذایی مغذی توصیه می شود.  ماهی با کیفیت بالا سرشار از پروتئین ها، ویتامین ها و روغن های سالم است. ماهی غنی از امگا 3 بوده و در سال های اخیر امگا 3 توجه زیادی را در تحقیقات پزشکی به خود اختصاص داده است.

دانشمندان در تحقیقات شان هر گونه راهکاری را که احتمال کم کردن خطر سرطان و بهبود سلامت قلب و عروق در آنها وجود داشته باشد را مورد بررسی قرار داده اند. مطالعات گسترده دیگری که در این زمینه صورت گرفته اند سعی کرده اند ارتباط میان امگا 3 و بینایی، سلامتی روان و پیری را بررسی کنند و این تحقیقات همچنان ادامه دارد.

جدیدترین تحقیقات در مورد امگا 3 و گوشت ماهی بر سر این موضوع بوده که آیا این رژیم غذایی در طول عمر تاثیر دارد یا خیر؟!

یافته نشان می دهد مصرف بیشتر ماهی و امگا 3 باعث افزایش طول عمر و کاهش مرگ و میر بوده است. محققان بر این باورند مردانی که ماهی بیشتر می خورند، خطر مرگ و میر در آنها 9 درصد کمتر از مردان دیگر است. همچنین این یافته ها نشان می دهد مردانی که از رژیم غذایی شان از انواع ماهی استفاده کردند، در مقایسه با افرادی که فقط از یک نوع ماهی در رژیم غذایی شان استفاده می کنند دارای:


   * کاهش 10 درصدی مرگ و میر در بیماران قلبی عروقی

   * کاهش 6 درصدی مرگ و میر ناشی از سرطان

   * کاهش 20 درصدی مرگ و میر بیماری تنفسی

   * کاهش 37 درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری مزمن کبد

هستند.

در مقایسه بالاترین و کمترین مصرف کنندگان ماهی در میان زنان، میزان مرگ و میر 8 درصد کاهش یافته است.


   * کاهش 10 درصدی مرگ و میر در بیماران قلبی عروقی

   * کاهش 38 درصدی مرگ و میر ناشی از بیماری آلزایمر

اما باید دانست که تمام ماهی ها مفید و محافظ بدن نیستند. به طور مثال ماهی سرخ شده، بر روی خطر مرگ و میر تأثیری نداشت و  در میان زنان، مصرف بیش از حد ماهی سرخ شده، خطر مرگ و میر قلبی، مرگ و میر ناشی از بیماری تنفسی و مرگ و میر کلی را افزایش داد.

از آنجایی که سرخ کردن ماهی، اسیدهای چرب ترانس و همچنین چگالی انرژی محصول نهایی را افزایش می دهد بنابر این تاثیرات امگا 3 در ماهی از بین می رود.
کد N1917440

وبگردی