آفتاب

بررسی "طراحی و اجرای رشته‌ها و برنامه‌های جدید درسی"

بررسی "طراحی و اجرای رشته‌ها و برنامه‌های جدید درسی"

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی یکی از دغدغه مهم دانشگاه‌های سطح یک را آزادی عمل بیشتر در "طراحی و اجرای رشته‌ها و برنامه‌های جدید درسی"عنوان و ابراز امیدواری کرد که نحوه اجرای این مهم در نهمین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های سطح یک با حضور نمایندگان سیزده دانشگاه سطح یک کشور به میزبانی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، به بهترین نحوی بررسی شود.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اشرفی زاده، معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص نحوه برگزاری این نشست اظهار داشت: سیزده دانشگاه سطح یک کشور برای تبادل نظر و اعمال هماهنگی های لازم، جلساتی در سطح روسا و معاونان برگزار می کنند که با توجه به گسترگی و تنوع فعالیت های آموزشی در دانشگاه ها اهمیت خاصی دارد.

وی هدف نهایی از تمام مباحث و مذاکرات در نشست ها، ارتقای کیفیت آموزش عنوان کرد گفت: قرار است در این نشست مواردی همچون فرآیند پذیرش دانشجویان، طراحی و اجرای رشته‌ها و برنامه های جدید درسی و گسترش فعالیت‌های بین المللی بررسی شود.

دکتر اشرفی زاده "فرآیند پذیرش دانشجویان" را یکی از موارد مطرح شده در نشست معاونان آموزشی دانست و گفت: در همین زمینه علاوه بر پیگیری موضوع در وزارت علوم تحقیقات وفناوری، مکاتباتی هم با کمیسیون آموزشو تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است.

دکتراشرفی زاده از دیگر مباحث مهم در این نشست را، کسب اختیارات لازم برای گسترش فعالیت های بین المللی عنوان کرد و افزود: موارد یاد شده در راستای افزایش سطح توانمندی های دانشجویان انجام می گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی همچنین با اشاره به سیاست های اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واگذاری اختیارات بیشتر به دانشگاه های سطح یک کشور اظهار داشت: این معاونان آموزشی احساس نیاز بیشتری به تبادل نظر و نیز رایزنی با مقامات مسئول در وزارت علوم دارند و چنین مواردی نیز در دستور کار قرار دارد.

اشرفی زاده در بخش دیگری از سخنانش در خصوص نقش معاونان آموزشی و تصمیمات آنها در بهبود ارتباط صنعتگران و دانش آموختگان دانشگاه ها گفت: وظیفه دانشگاه تربیت دانش آموختگانی با معلومات، بینش و مهارت های مناسب است واز طرفی صنایع کشور نیزبه چنین دانش آموختگانی نیاز دارند، از این رو نقطه اتصال صنعت و دانشگاه همین علاقه مشترک محسوب می شود.

وی افزود: معاونان آموزشی دانشگاه ها نقش اصلی و مستقیم در تربیت چنین دانشجویانی دارند و از این طرق در بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه ایفای نقش می کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، دانشگاه های سطح یک کشور شامل دانشگاه های اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی، شیراز، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، علامه طباطبایی و علم و صنعت ایران هستند.

انتهای پیام

کد N1917437

وبگردی