آفتاب
حجت‌الاسلام عسکری:

عمل به سنت پیامبر(ص)، سوغاتی زائران از سفر حج باشد

عمل به سنت پیامبر(ص)، سوغاتی زائران از سفر حج باشد

مسئول مراسم‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: زائران عمل به چهار سنت پیامبر یعنی سلام کردن ، سفره‌داری، صله رحم و نماز شب را به عنوان سوغات سفر حج به شهرهای خود ببرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدحسین عسکری در مراسم انس و معرفت که با حضور زائران اهل سنت کشورمان در هتل جلنار طیبه مدینه منوره برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) پیش از ورود به مدینه مورد استقبال چهل نفر از انصار و مهاجرین در منطقه عصبه و چاه هجیم قرار گرفتند ودر منطقه قبا مردم مدینه نیز از ایشان استقبال کردند، اظهار کرد: پیامبر(ص) وقتی آب چاه قبا را نوشیدند، متوجه شدند که این آب شور و تلخ است و از ساکنان قبا پرسیدند که آب برای نوشیدن از کجا می‌آورید؟ پاسخ دادند از رودخانه که چهار کیلومتر از این منطقه فاصله دارد. حضرت محمد(ص) که پیامبر رحمت است، مقداری از آب چاه را در دهان خود چرخاندند و به داخل چاه ریختند و آب چاه شیرین شد و این اولین معجزه پیامبر(ص) در مدینه منوره بود.

وی در ادامه افزود: پس از آنکه با معجزه پیامبر(ص) آب منطقه قبا شیرین شد، ایشان در خطبه‌ای خطاب به مردم که در بین آنها غیرمسلمان هم وجود داشت فرمودند که «علیکم بافشاء السلام و اطعام الطعام و صله رحم و صلوه اللیل» یعنی مسلمانان وقتی به هم می‌رسند سلام کنند، سفره‌دار باشند، صله رحم کرده و نماز شب بخوانند.

مسئول مراسم‌های فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری یادآورشد: سوغاتی زائران از مدینه منوره می‌تواند همین خطبه پیامبر گرامی اسلام(ص) باشد. زائران وقتی به شهرهای خود بازگشتند، به این چهار سنت پیامبر(ص) عمل کرده و آن‌ها را به فرزندان خود آموزش دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر سرپرست حجاج ایرانی تاکید دارند که نباید در ارائه خدمات فرقی میان زائران شیعه و اهل سنت کشورمان باشد، تصریح کرد: بعثه مقام معظم رهبری اهمیت زیادی به کاروان‌های اهل سنت ایران می‌دهد و از نظر ارائه تسهیلات و امکانات تفاوتی میان کاروان‌های اهل تشیع و تسنن وجود ندارد.

حجت‌الاسلام  عسکری در پایان گفت: بعثه مقام معظم رهبری بر وحدت شیعه وسنی تاکید دارد و رهبر معظم انقلاب نیز بیان کرده‌اند که کسی حق ندارد به مقدسات شیعه و سنی توهین کند زیرا دشمن به دنبال ایجاد تفرقه برای به خطر انداختن امنیت ایران و غارت منابع کشوراست.

کد N1917395

وبگردی