آفتاب

همایش فناوری اطلاعات در توان‌ افزایی زنان برگزار می شود

همایش فناوری اطلاعات در توان‌ افزایی زنان برگزار می شود

همایش بین المللی «نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توان ‌افزایی زنان» معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات هفتم مردادماه جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش بین المللی «نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در توان ‌افزایی زنان» با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری و وزرای ارتباطات کشورهای آذربایجان و آفریقای جنوبی و نیز وزیر زنان اندونزی برگزار می شود.

این همایش توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات، با هدف ارتقای سطح آگاهی و تبادل تجارت داخلی و بین المللی همزمان با برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ تهران روز هفتم مردادماه برگزار خواهد شد.

افق مدنظر در برگزاری این رویداد بین المللی ایجاد زمینه های برقراری عدالت جنسیتی از طریق ICT و نیز بسترسازی همکاری های مشترک بین المللی در حوزه توانمندسازی زنان در چارچوب قوانین و سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان شده است.

از سوی دیگر، تبادل ایده ها و بهره مندی از دانش، تخصص و تجارب مقامات دولتی و اجرایی کشورهای شرکت کننده و متخصصان داخلی و بین المللی دو حوزه زنان و خانواده و فناوری اطلاعات در راستای تحقق عدالت جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران از طریق ICT، آشنایی با ظرفیت و پتانسیل همکاری های مشترک فناورانه در عرصه های بین المللی، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی زنان بر بستر ICT در عرصه های بین المللی و نیز ارائه و ترسیم الگوی زن مسلمان ایرانی کارآفرین به همراه انتقال تجارب از جمله اهداف و محورهای این همایش عنوان شده است.

در این رویداد بین المللی، پنل های تخصصی «نقش دولت‌ ها در توانمندسازی زنان از طریق فناوری اطلاعات و بررسی ابعاد توانمندسازی زنان» با حضور مقامات دولتی و اجرایی کشورهای شرکت کننده و متخصصان داخلی و بین المللی شرکت کننده، برگزار می شود.

وزارت ارتباطات اعلام کرد که برگزاری این همایش در کنار بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ ۲۰۱۸) با هدف ارتقای دانش و آگاهی زنان در استفاده از فناوری ‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی، فرصت مناسبی برای تبادل تجارب، نوآوری و اقدامات در زمینه‌ توانمندسازی زنان و دختران از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات و فرصتی برای بهره‌ گیری صاحبنظران بین المللی و داخلی برای بومی‌سازی این تجارب در کشور خواهد بود.

کد N1917349

وبگردی