آفتاب
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران:

طرح تحقیق‌ و تفحص از شهرداری تهران ضرورتی ندارد

طرح تحقیق‌ و تفحص از شهرداری تهران ضرورتی ندارد

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اهداف طرح تحقیق و تفحص از شهرداری گفت: در شرایط کنونی و باتوجه به همگرایی شورا، شهرداری و مجلس مطرح‌شدن دوباره این طرح ضرورتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  زهرا صدراعظم نوری درباره این باره گفت: هدف از تحقیق و تفحص درباره یک موضوع رفع ابهامات آن مسئله است یا موارد و مصارفی که در آن موضوع انجام شده دارای ابهاماتی است که طرح تحقیق و تفحص باعث پیگیری و شفافیت می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که دستگاه ‌های مختلف، تعامل لازم را با هم ندارند و امکان دسترسی به اطلاعات وجود ندارد از این اهرم برای ایجاد شفافیت و رفع ابهامات استفاده می‌شود. در شرایط فعلی که بین مجلس، شورا و شهرداری همگرایی، وحدت و تعامل فیم‌مابین وجود دارد، خود من ضرورتی برای طرح تحقیق و تفحص نمی‌بینم.

این عضو شورای شهر تهران افزود: البته معتقد هستم که حتما باید عملکرد گذشته تبیین، بررسی و شفاف شود و اگر حقی تضییع شده یا منابع در جای نادرستی هزینه انجام شده اند باید با آن برخورد شود که این از طریق نمایندگان هم قابل بررسی است.

صدراعظم نوری با اشاره به نظر بعضی نمایندگان مبنی بر لزوم بررسی این موضوع از سوی شورا هم گفت: من در حال حاضر ضرورت انجام این کار را نمی‌بینم؛ چراکه الان یک مأموریت مهم‌تر داریم و باید با مدیریت جدید شهری بتوانیم خلاها و ضعف‌ها را شناسایی کرده و پروژه‌هایی برای خدمت به شهروندان تعریف کنیم. طبیعی است که مدیریت جدید شهر؛ همان طور که ما در گذشته از شهردار پیشین هم خواستیم، گزارشی از وضعیت شهرداری و منابع و مصارف تهیه کرده است و در این گزارش هرجایی تخلف است باید به دستگاه قضایی ارسال شود که با متخلف برخورد شود.

وی درباره پیشنهادش به نمایندگان مجلس در برخورد با این طرح گفت: به نظرم الان ضرورتی برای این طرح در مجلس وجود ندارد.

 طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران که پیش از این یک بار در صحن علنی مجلس مطرح شد و با رای مخالف نمایندگان روبه‌رو شد، بار دیگر در حال بررسی است. آن طور که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته اعلام کردند، این طرح در کمیسیون عمران بررسی شده و قرار است هفته جاری در صحن علنی مجلس مطرح شود.

کد N1917316

وبگردی