آفتاب

قیمت سهم‌ها در بورس شروع به ریزش کرد

قیمت سهم‌ها در بورس شروع به ریزش کرد

تنها پس از دو روز رشد شاخص بازار سرمایه در این هفته امروز قیمت‌ها بار دیگر روند کاهشی را ادامه دادند.

به گزارش ایسنا، مدتی است که نوسان قیمت‌ها در بورس تهران غیرقابل پیش بینی شده و ریسک‌ها در بازار سهام افزایش یافته است، امروز دوشنبه پس از دو روز رشد قیمت‌ها در بورس تهران بار دیگر نماگر اصلی بازار وارد روند کاهشی شد و با ۱۷۲ واحد کاهش به رقم ۱۰۸ هزار و ۶۵۸ رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۱۵۵ واحد کاهش رقم ۱۸ هزار و ۲۸۰ واحدی را تجربه کرد.

در عین حال شاخص آزاد شناور ۹۳ واحد افت کرد و تا رقم ۱۱۷ هزار و ۷۷۳ پایین آمد اما شاخص بازار اول، با رشد ۱۴۱ واحد عدد ۷۸ هزار و ۶۳۰ را تجربه کرد. در عین حال شاخص بازار دوم با بیش از ۱۵۰۰  واحد افت به رقم ۲۲۳ هزار و ۱۷۵ رسید.

فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تبریز هر یک به ترتیب ۱۷۱، ۹۳ و ۶۲ واحد در جهت رشد نماگرهای بازار پیش رفتند، اما در نهایت تعداد شرکت‌هایی که با کاهش قیمت مواجه بودند، بیشتر بود و شاخص کل در مجموع افت کرد. به طوری که صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین و معدنی و صنعتی چادرملو بیشترین تاثیر کاهنده را روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی اکثریت نمادها با افت قیمت روبرو شدند. همچنین در گروه محصولات شیمیایی نیز روند تغییرات قیمت سهم‌ها کاهشی بود.

امروز گروه سایر واسطه‌های مالی نیز یکدست قرمز رنگ بود و گروه استخراج کانه‌های فلزی به جز در یک نماد با کاهش قیمت مواجه شد.

همچنین سهم‌های خودرویی عمدتا با بیش از ۴ درصد کاهش قیمت مواجه شدند. در این گروه بیش از ۸۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. به این صورت که ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۵۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات این بازار رقم ۶۹۷ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

آیفکس نیز با افت ۳.۲۲ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۲۱۹ رسید. ارزش معاملات بازار به رقم ۱۳۰ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات آن رقم ۱۶۵ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

انتهای پیام

کد N1917246

وبگردی