آفتاب

اختصاص ۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی

اختصاص ۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و به استناد ماده (۳۶) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) با اختصاص تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی موافقت کرد.

به گزارش ایلنا، هیئت وزیران در جلسه ۳/۴/۱۳۹۷ به پیشنهاد شماره ۲۴۴۵/۰۲۰ مورخ ۱۶/۲/۱۳۹۷ وزارت جهادکشاورزی و به استناد ماده (۳۶) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) - مصوب ۱۳۹۳- تصویب کرد:

۱- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است در اجرای تبصره (۵) ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی - مصوب ۱۳۶۸- مبلغ ده هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱۰) ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل برای خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در اختیار سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دهد.

۲- سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است برنامه عملیاتی مربوط به پیش­بینی خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی در سال ۱۳۹۷ را به همراه جدول گردش نقدینگی و برنامه زمان­بندی دریافت و بازپرداخت تسهیلات بانکی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارایه کند.

سازمان برنامه و بودجه کشور پس از تأیید برنامه یادشده، بازپرداخت تسهیلات را تعهد و تضمین می‌نماید.

۳- این تضمین نافی وظایف بانک‌ها برای وصول مطالبات ناشی از اعطای تسهیلات نیست و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است تسهیلات را در سررسید مقرر از محل فروش محصولات خریداری­شده و ضرر و زیان دریافتی، بازپرداخت نماید.

۴- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است ضمن هماهنگی دقیق با بانک‌های عامل به نحوی اقدام نماید تا قبل از دی ماه سال جاری تمامی تسهیلات مربوط پرداخت شود و امکان ورود مؤثر در بازار همراه با کسب رضایت تولیدکنندگان فراهم گردد.

معاون اول رئیس جمهور این مصوبه را به وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

 

کد N1917228

وبگردی