آفتاب

مدیریت واحد مرزی صادرات کالا را آسان تر می‌کند

مدیریت واحد مرزی صادرات کالا را آسان تر می‌کند

مدیر کل دفتر هماهنگی استانها و امور مجلس گمرک بر آسان تر شدن صادرات کالا با مدیریت واحد مرزی تاکید کرد .

به گزارش ایلنا، محمد رضا جعفری که در مراسم معارفه مدیر کل گمرک باشماق مریوان سخن می گفت با بیان این مطلب افزود : تسریع در انجام تشریفات صادرات که مورد تاکید دولت و رئیس کل گمرک است تولید ملی را تقویت می کند و گمرکات باید حمایت از تولید ملی را بعنوان اولویت نخست در دستور کار قرار دهند .

جعفری گفت : این اقدام موجب تقویت سرمایه گذاری و اشتغال فراگیر در کشور می شود و جهت انجام این امور نیازمند شفاف سازی ، کاهش زمان و کاهش هزینه های ترخیص کالا و مبارزه با قاچاق کالا در کشور هستیم .

وی در ادامه به سامانه جامع و هوشمند گمرک اشاره کرد و با بیان اینکه با این سامانه فرآیند انجام تشریفات گمرکی الکترونیکی شده و کاغذ از این فرآیندها حذف شده است بر استفاده بیشتر از تجهیزات الکترونیکی و کنترلی پیشرفته در گمرگات تاکید کرد .

مدیر کل دفتر هماهنگی استانها و امور مجلس گمرک بر اجرای کامل بسته حمایت از تولید که از سوی رئیس کل گمرک ابلاغ شده تاکید کرد و گفت : در بسته حمایت از تولید گمرک ابزارهایی پیش بینی شده که مهمترین محور آن تسهیل صادرات و ورود مواد اولیه بکار رفته در تولید است .

جعفری اجرای بهتر مدیریت واحد مرزی در گمرکات را ضروری دانست و در ادامه گفت : تعاملات بهتر سازمان ها در مرزها تبادلات تجاری را تسریع و آسان می کند و بهبود شرایط اقتصادی و امنیت در مرزها را افزایش می دهد .

بنابراین گزارش ؛ در این مراسم فرید حق پناه به عنوان مدیر کل گمرک باشماق مریوان معرفی شد . حق پناه پیش از این مدیر کل گمرک پرویزخان بود و کارنامه موفقی در مدیریت گمرکات مرزی کشور داشته است.

کد N1917227

وبگردی