آفتاب

یک گام تا نهایی‌سازی برنامه مدیریت تالاب‌های خورباهو و خلیج گواتر

یک گام تا نهایی‌سازی برنامه مدیریت تالاب‌های خورباهو و خلیج گواتر

با تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب‌های بین‌المللی خور باهو و خلیج گواتر، در آینده‌ای نزدیک حفاظت و بهره برداری پایدار از این تالاب‌ها عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به روند تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب‌های بین‌المللی خور باهو و خلیج گواتر و برگزاری کارگاه سوم تدوین برنامه در چابهار افزود:در حال حاضر تدوین برنامه مدیریت تالاب‌های مذکور در مرحله پایانی قرار گرفته و با تعیین ساختار سازمانی و الحاق پروتکل‌های پایش، چارچوب اصلی و اجزاء مهم برنامه توسط دست‌اندرکاران و ذینفعان این تالاب تدوین و نهایی شده است.

آبشت ادامه داد: در گام نهایی تدوین برنامه، نقشه پهنه‌بندی کاربری تالاب نیز تهیه و برنامه برای تصویب و اجرا به مقامات محلی و استانی ارائه می شود.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به حضور و مشارکت نمایندگان جوامع محلی حاشیه این تالاب‌ در فرایند تدوین برنامه افزود: یکی از اصول ۱۲ گانه رویکرد زیست‌بومی، تاکید بر تمرکز زدایی و بکارگیری رویکردهای پایین به بالا در فرایند تدوین و اجرای برنامه مدیریت جامع تالابهای کشور است که در این بین حضور و مشارکت جوامع محلی از اهمیت خاصی برخوردار است.

 خوشبختانه با درک صحیح این موضوع از طرف دست‌اندرکاران حوضه های آبریز تالابی و ظرفیت‌سازی صورت گرفته توسط طرح حفاظت از تالابهای ایران، شاهد حضور پررنگ و همکاری همه جانبه جوامع محلی در فرایند تدوین و اجرای برنامه مدیریت جامع تالابهای کشور هستیم.

آبشت ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کارگاه چهارم در آینده نزدیک برگزار و پیش‌نویس برنامه آماده تصویب خواهد شد.

کد N1917116

وبگردی