آفتاب

ژاپن؛ هدف جدید انتقادهای کره شمالی

ژاپن؛ هدف جدید انتقادهای کره شمالی

پیونگ‌یانگ با حمله به وزیر خارجه ژاپن، از پیشنهاد او مبنی بر این‌که کشورش می‌تواند بخشی از فرآیند نظارت بر خلع تسلیحات هسته‌ای کره شمالی باشد، انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رسانه دولتی کره شمالی از حجم حملات خود به کره جنوبی و آمریکا کاسته است. این در حالی است که «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، رویکردی نرم‌تر و دیپلماتیک را نسبت به این دو کشور پی گرفته است و اکنون ژاپن بدل به دشمن جدید پیونگ‌یانگ شده است. 

در هفته‌های گذشته، خبرگزاری‌های رسمی کره شمالی که معمولا کره‌جنوبی و آمریکا را هدف قرار می‌دادند، گزارش‌های بسیاری علیه ژاپن منتشر کرده‌اند تا میان توکیو و متحدانش شکاف بیندازند. 

در چند روز گذشته، رسانه رسمی کره‌شمالی، ژاپن را متهم به تبعیض علیه جامعه بزرگ کره کرده‌ و با تمرکز بر تلاش توکیو برای تصاحب جزیره‌ای که برای سئول و پیونگ‌یانگ محل منازعه است، به انتقاد از سیاست‌های این کشور پرداخته است. 

پیونگ‌یانگ همچنین با حمله به «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن، از پیشنهاد او مبنی بر این‌که کشورش می‌تواند بخشی از فرایند نظارت بر خلع تسلیحات هسته‌ای کره شمالی باشد انتقاد کرد. 

در هفته گذشته، روزنامه «رودونگ»، روزنامه رسمی حزب کمونیست کره‌شمالی، ژاپن را در عرصه سیاست و دیپلماسی، «ناتوان» خواند و گفت که کونو «یک شارلاتان سیاسی» است. 

 

کد N1917031

وبگردی