آفتاب

در دولت اصلاحات پیشنهاد ایجاد پلیس آب را مطرح کردم

در دولت اصلاحات پیشنهاد ایجاد پلیس آب را مطرح کردم

رییس پیشین اتحادیه کانون‌های وکلا گفت: در دولت اصلاحات پیشنهاد ایجاد پلیس آب برای جلوگیری از هدر رفت آب را مطرح کردم .

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن کشاورز رییس پیشین اتحادیه کانون وکلا در نشست چالش‌های حقوقی حکمرانی آب با رویکرد ویژه به بحران منابع آب ایران گفت: در دوره اول ریاست جمهوری آقای خاتمی نامه‌ای در خصوص وضعیت آب به ایشان نوشتم و پیشنهاد ایجاد پلیس آب برای جلوگیری از هدر رفت آب را مطرح کردم .

وی با اشاره به خاطره‌ای از دوران پیروزی انقلاب گفت: برای انجام یک ماموریت در سال ۵۷ به یکی از شهرستان‌ها رفته بودیم و در مدت زمان یک ساعت و نیمی که در آن مکان بودیم، ژاندارم، ۳ الی ۴ مورد از افرادی که اقدام به حفر چاه غیر مجاز کرده بودند، دستگیر کرده بود اما حاکم شهر به دلیل اینکه قانونی در این خصوص وجود نداشت، آنها را رها می‌کرد. این اتفاق در سال ۵۷ رخ داده بود و قانون آب در سال ۶۱ مصوب شد یعنی از ۵۷ تا ۶۱ چهار سال این اتفاق و ایجاد چاه‌های غیر مجاز به طور مکرر انجام شده بود.

کشاورز با بیان اینکه بسیاری از ضوابط قانون آب اجرایی نمی‌شود، گفت: با این سابقه‌ای که ما در خصوص آب در کشور داریم توقع این که چاه‌های غیرمجاز و برداشت غیر مجاز از آب به طرفةالعینی حل شده و مشکلات آب برطرف شود، توقع گزافی است .

وی با اشاره به اینکه در کشوری مانند هلند وزارت آب وجود دارد،  گفت: به نظر می‌رسد مساله آب چنان مساله در خور توجهی است که نمی‌شود آن را مساله فرعی دانسته و نمی‌توان دیگر مسائل کشور را در دل مسائل دیگری قرار دهیم، قطعا تجسم کشوری بی‌آب بسیار وحشتناک است و باید برای آن راه حلی جست.

کد N1916821

وبگردی