آفتاب

اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی بین ایران و چین حمایت می‌شود

اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی بین ایران و چین حمایت می‌شود

تفاهم‌نامه پروژه‌های مشترک تحقیقاتی میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت علوم و فناوری چین با هدف ایجاد مسیری جدید برای ایجاد همکاری‌های علمی و فناورانه بین دو کشور امضا شد.

به گزارش ایسنا، در این تفاهم‌نامه که در حاشیه اجلاس شانگهای 2018 در چین و با حضور رؤسای جمهور دو کشور به امضا رسیده است، مقرر شده به مدت 3 سال، بین 3 تا 5 پروژه مشترک تحقیقاتی تا سقف حمایت سالانه 50 هزار دلار مورد حمایت طرفین قرار گیرد.

در این تفاهم‌نامه مقرر شده است که حوزه‌های همکاری با پیشنهاد طرفین تا ماه سپتامبر 2018 (شهریور 97) نهایی و شروع فراخوان در ماه اکتبر امسال (مهرماه 97) تعیین شود. با توجه به فرآیند ارزیابی و ارزشگذاری پروژه‌ها و هماهنگی‌های میان دو طرف، شروع حمایت‌ها و عقد قرارداد اجرای پروژه‌ها از ابتدای سال 2019 (دی‌ماه 97) خواهد بود.

تمرکز اصلی این تفاهم‌نامه بر فعال کردن شرکت‌های تحقیقاتی و ایجاد ارتباط میان شرکت‌های تحقیقاتی ایرانی و چینی است. نهاد طرف ایرانی مجری تفاهم‌نامه، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری است و از سمت وزارت علوم و فناوری چین، بخش همکاری‌های بین‌المللی خواهد بود.

بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، پیش از این نیز تفاهمات مشابهی بین معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و آکادمی علوم چین برای حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی مشترک صورت گرفته است.

انتهای پیام

کد N1916709

وبگردی