آفتاب

انتقال آب "دریای خزر" به "سمنان"، تبعات زیست محیطی بسیار داشت

 انتقال آب "دریای خزر" به "سمنان"، تبعات زیست محیطی بسیار داشت

رییس جهاد دانشگاهی مازندران از شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برای مخالفت و جلوگیری از انتقال آب دریای خزر به سمنان که تبعات زیست محیطی بسیاری را در پی داشت؛ قدردانی کرد و خواستار توجه جدی به مسئله تغییر اقلیم و مهاجرت مردم استان‌های کم آب کشور به استان های شمالی شد تا راه‌کارهایی در سطح کلان کشور و در مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکل ارایه، تصویب و عملیاتی شود.

به گزارش ایسنا، علی محمد شاعری-نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه- در نشست با رئیس جهاددانشگاهی مازندران با اشاره به عملکرد جهاددانشگاهی، گفت: این نهاد دیدگاه سیاسی فراجناحی دارد و در جهت توسعه علم، دانش، تحقیقات و پژوهش گام بر داشته و در دهه‌های اخیر در سطح کشور افتخار آفرینی داشته است.


سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس همچنین درباره تغییرات اقلیمی، مشکل کم آبی و خشکسالی در کشور و مهاجرت استان‌های کم آب به استان‌های شمالی، اظهار کرد: توسعه نامتوازن و ناعادلانه در کشور شکل گرفته و به همین دلیل استان‌های کمتر توسعه یافته به استان‌های توسعه یافته مهاجرت می‌کنند و تا زمانی که توسعه متوازن و پایدار در هر منطقه شکل نگیرد نمی‌توانیم از پدیده مهاجرت جلوگیری کنیم.

[p]واحد عبدالهیان- رییس جهاددانشگاهی مازندران- نیز در  این دیدار اظهار کرد: رویکرد جهاددانشگاهی ورود عالمانه به مسائل توسعه‌ای استان است و در این راستا به خبرگزاری ایسنا نسبت به این امر تکلیف داده شده است.

 
وی تصریح کرد: در کارگروه تخصصی "مدیریت دانش و توسعه رسانه‌ای مازندران"،  مدیران مسئول 22 رسانه استان را گرد هم جمع کردیم و رسانه‌های مختلف با افکار و گرایش‌های متضاد در کنار هم قرار گرفتند تا بگوییم می توانیم با وجود داشتن تفاوت‌ها؛ به نظر شخصی هر فردی احترام بگذاریم و با در نظر گرفتن اشتراکات  می‌توان در راستای توسعه استان گام برداشت.

[p]رییس جهاددانشگاهی مازندران اظهار کرد: در حوزه محیط زیست مشکلات عدیده‌ای در کشور و به ویژه مازندران وجود دارد و اگر به فکر چاره نباشیم و راه‌کار مناسبی برای حل آن ارایه نکنیم کشور گرفتار بحران‌های بسیار شدیدی می شود و مصیبت‌های بزرگی به بار می‌آید.

[p]به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی مازندران، وی متذکر شد: به دلیل تغییرات اقلیمی، مشکل کم آبی و خشکسالی در کشور؛ جمعیت استان‌های شمالی هر روز افزایش می‌یابد و مهاجرت هایی به مازندران صورت می‌گیرد و اراضی این استان توسط غیربومی‌ها خریداری می‌شود. قطعا این موضوع تبعات سوء فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به وجود می‌آورد و باید هر چه سریع تر به دنبال راه حلی برای آن باشیم تا در چند سال آینده افسوس نخوریم.

[p]انتهای پیام

کد N1916686

وبگردی