آفتاب

ظرفیت استخدام دستگاه‌های اجرایی کاهش یافت

ظرفیت استخدام دستگاه‌های اجرایی کاهش یافت

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تغییر ظرفیت استخدام دستگاه ها در پنجمین دوره آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور خبر داد و گفت: تعداد ۱۸ هزار و ۱۹۸ داوطلب در این آزمون پذیرفته می‌شوند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: برای شرکت در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۹۷ تعداد ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد  ۲۶۸ هزار و ۳۲۶ داوطلب زن و ما بقی مرد بودند. به عبارت دیگر  ۶۲/۷۴ درصد داوطلبان این آزمون زن بودند.

وی در ادامه افزود: پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۹۷  برای ۹ دستگاه اجرایی کشور صبح روز جمعه ۱۵ تیر برای ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ داوطلب در ۱۳۹ شهرستان و ۲۳۴ حوزه امتحانی برگزار شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۴۲۷ هزار و ۷۰۱ داوطلب این دوره از آزمون، تعداد ۳۶۶ هزار و ۱۷۰ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند. به عبارت دیگر ۸۵.۶۱ درصد حاضر و ۱۴.۳۹ درصد غایب بودند. در واقع از تعداد حاضرین در جلسه آزمون تعداد ۲۳۲ هزار و ۶۶۱ نفر معادل ۶۳.۵۴ درصد زن و تعداد ۱۳۳ هزار و ۵۰۹ نفر معادل ۳۶.۴۶ درصد مرد هستند.

دکتر توکلی اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور سال ۱۳۹۷ با تغییراتی که اعلام شده ، تعداد ۱۸ هزار و ۱۹۸ نفر برای ۹ دستگاه اجرایی کشور است. 

به گفته سازمان سنجش آموزش کشور،  ظرفیت استخدامی وزارت آموزش و پرورش در این دوره از آزمون استخدامی ۱۷ هزار و ۳۴۷ نفر، سازمان دامپزشکی ۷۲ نفر، سازمان شیلات ۱۳۸ نفر، وزارت راه و شهرسازی ۲۷۰ نفر، سازمان حفاظت محیط زیست ۲۰۰ نفر، وزارت امور اقتصادی و دارایی ۴۵ نفر، سازمان بیمه سلامت ۱۵ نفر، سازمان ملی زمین و مسکن ۲ نفر و سازمان اوقاف و امور خیریه ۱۰۰ نفر است.

وی در پایان تاکید کرد: نتایج پنجمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۹۷  پس از هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام می شود و تاریخ انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان به زودی اعلام خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، بیش از این اعلام شده بود تعداد ۱۸ هزار و ۲۰۷ داوطلب در پنجمین آزمون استخدامی ۹ دستگاه اجرایی کشور، پذیرفته خواهند شد.

انتهای پیام

کد N1916389

وبگردی