آفتاب

گزارش لاریجانی از جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام

گزارش لاریجانی از جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام

رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی از جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی با اشاره به جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لازم است توضیحاتی در مورد دو طرحی که مورد مناقشه نمایندگان قرار گرفته است، ارائه دهم.

وی  افزود: در بودجه سال ۹۶ منابعی به صورت اوراق مشارکت که تا پایان تیر ماه فرصت داشت برای اینکه پیمانکاران بتوانند کارشان را تا شهریور ماه انجام دهند طرح دو فوریتی ارائه و تصویب شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین رابطه شورای نگهبان ایراد گرفت که قانون بودجه باید یکساله باشد و با اصرار نمایندگان این طرح به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شود، در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز سه جلسه در این خصوص بحث شد و نهایتا نظر مجلس در مورد پروژه های عمرانی که تا پایان شهریور ماه تمدید گردد تصویب شد.

لاریجانی تصریح کرد: نهایتا آن طرح دو فوریتی با اصلاحات جزیی در مجمع مورد تصویب قرار گرفت.

این عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع سپنتا نیکنامف گفت: در خصوص طرح کمیسیون شوراها در خصوص قانون شوراها و مساله ای که پیش آمده بود ، کمیسیون شوراها قانون شوراها را اصلاح کرد اما شورای نگهبان نسبت به این طرح ایراداتی داشت و با اصرار مجلس این طرح به مجمع ارسال شد و در سه جلسه در مجمع مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نهایتا پس از بررسیهای انجام شده در مجمع نظر مجلس تصویب شد، یعنی همان قانون سال ۷۵ با دو تبصره و ماده اضافه مبنا قرار گرفت. این توضیحات را ارائه کردم که در جریان باشید این دو مورد اختلافی در مجمع به تصویب رسید.

کد N1916336

وبگردی