آفتاب
مهر خبر می‌دهد

برپایی بازارچه دیوار به‌ دیوار سالن تئاتر/ سکوت به هیاهو رسید

برپایی بازارچه دیوار به‌ دیوار سالن تئاتر/ سکوت به هیاهو رسید

این روزها ضلع غربی تماشاخانه ایرانشهر و خروجی سالن سمندریان در محاصره بازارچه تابستانی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها وقتی به باغ هنرمندان قدم می گذارید و قصد مراجعه به خانه هنرمندان یا تماشاخانه ایرانشهر را دارید، با فضای بازارچه های تابستانی مواجه می شوید که فضای باغ هنرمندان را متفاوت کرده است. برپایی این بازارچه ها با استقبال مردم و خانواده ها همراه است اما نزدیکی آن به تماشاخانه ایرانشهر که مکان اجرای آثار تئاتری است، شرایط نامناسبی را برای تئاترها ایجاد کرده است.

خروجی سالن سمندریان در ضلع غربی تماشاخانه ایرانشهر این روزها محل خروج تماشاگران نمایش «لیلا و ... چند مسافر» به کارگردانی محمد رحمانیان است که در ۲ نوبت به صحنه می رود. همچنین این خروجی از درهای اضطراری مجموعه و محل ورود و خروج دکور و وسایل مورد نیاز اجرای آثار نمایشی نیز است و حال با قرار گرفتن غرفه های بازارچه تابستانی نه تنها عبور و مرور سخت شده است بلکه سر و صدای حاصل از آن در سالن نمایش هم به گوش می رسد.

با وجود اینکه باغ هنرمندان فضای وسیع و مناسبی برای فعالیت های مختلف از جمله برپایی بازارچه های فصلی و فرهنگی است ولی مشخص نیست چرا مدیران خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر نسبت به برپایی این بازارچه با کمترین فاصله از تماشاخانه ایرانشهر واکنشی نشان نداده اند.

این اتفاق در حالی مشکل‌سازتر می شود که در ساعاتی از شب و همزمان با اجرای آثار نمایشی، روی استیجی که تعبیه شده برنامه های زنده اجرا و صدای آن در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر شنیده می شود. همین امر چند شب پیش باعث واکنش محمد رحمانیان کارگردان نمایش «لیلا و ... چند مسافر» شد که اعتراض وی به برگزارکنندگان این برنامه به درگیری لفظی با این کارگردان تئاتر ختم شد.

بعد از مجموعه تئاتر شهر که محیط باز روبروی ورودی سالن اصلی آن به اجرای برنامه های مختلف اختصاص پیدا کرده که صدای اجرای این برنامه ها در سالن های تئاتری مجموعه شنیده می شود، تماشاخانه ایرانشهر نیز وارد این وضعیت شده است و انتظار می رود این بار و قبل از مرسوم شدن چنین رویه در اطراف تماشاخانه ایرانشهر فکری به حال این مشکل شود.

کد N1916205

وبگردی