آفتاب

ثبت تصویر "مارس اکسپرس" توسط یک فضاپیمای دیگر+عکس

ثبت تصویر "مارس اکسپرس" توسط یک فضاپیمای دیگر+عکس

آژانس فضایی اروپا اخیرا در شبکه اجتماعی خود تصویری مبهم از یک فضاپیما را منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آژانس فضایی اروپا، جسم محو باریک با زمینه سیاه که در تصویر مشاهده می‌کنید، فضاپیمای "مارس اکسپرس"(Mars Express) متعلق به آژانس فضایی اروپا است.

این تصویر جالب توسط "دوربین مدارگرد مریخ "(Mars Orbiter Camera) که بر روی "نقشه‌بردار سراسر مریخ"(MGS) قرار دارد، ثبت شده است. نقشه‌بردار سراسر مریخ از سال 1997 تا 2006 بر فراز مریخ بوده و بیش از 20 هزار بار دور این سیاره چرخیده است. حاصل این همه گردش هم بیش از 120 هزار تصویر از مناطق مختلف مریخ است.

تصویر مبهم مارکس اکسپرس که توسط دوربین مدارگرد مریخ گرفته شده

مارس اکسپرس یک مأموریت اکتشاف فضا است که توسط آژانس فضایی اروپا انجام شده‌است. مأموریت "مارس اکسپرس" کاوش سیاره مریخ و نخستین تلاش مأموریت سیاره‌ای این آژانس است. واژه "اکسپرس" در اصل اشاره به کارایی و سرعتی است که این فضاپیما طراحی و ساخته شده ‌است. با این حال اکسپرس بیانگر سفر نسبتا کوتاه بین سیاره‌ای فضاپیما نیز است.

مأموریت مارس اکسپرس به مطالعه مدار داخلی، زیر سطحی، سطح و اتمسفر و محیط زیست سیاره مریخ اختصاص یافته‌است. این فضاپیما حامل هفت ابزار علمی، یک فرودگر کوچک، یک رله کاوشگر و "دوربین دیده‌بانی"(Visual Monitoring) است که همه برای کمک به حل رمز و راز و معمای آب از دست رفته مریخ طراحی و انجام شده‌ است.

این نخستین تصویر موفقیت آمیز از یک فضاپیمای مدارگرد مریخ است که توسط یک فضاپیمای دیگر در مدار مریخ ثبت شده است.

انتهای پیام

کد N1916200

وبگردی