آفتاب
با عنوان فرعی «یادداشتی درخصوص دروغ‌پردازی در عصر ترامپ»

«مرگ حقیقت» در آمریکا منتشر شد

«مرگ حقیقت» در آمریکا منتشر شد

«میشیو کاکوتانی» منتقد سابق «نیویورک تایمز» در کتابی که اخیرا نوشته و منتشر کرده به این پرسش پرداخته است که: چگونه حقیقت در آمریکای معاصر به یک گونه‌ی در معرض خطر و انقراض تبدیل شد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، میشیو کاکوتانی منتقد سابق نیویورک تایمز معتقد است که ما در زمانی زندگی می‌کنیم که ایده حقیقت عینی، توسط تصاحب‎کنندگان کاخ سفید منحرف شده و از بین می رود. از نظر او این افول، ده سالی است که آغاز شده و این روزنامه‌نگار و منتقد برجسته آمریکایی تلاش کرده تا در کتاب «مرگ حقیقت»، نگاهی عمیق به این روند بیاندازد.

کاکوتانی در این کتاب با واژگانی که از بزرگترین و رادیکالترین ناقدان اقتدارگرایی در جهان، از جمله «جورج اورول» و «هانا آرنت» وام گرفته، این روند افول و اضمحلال سیاسی و اجتماعی را توضیح می‌دهد.

نویسنده «مرگ حقیقت: یادداشتی درخصوص دروغ‌پردازی در عصر ترامپ» در این اثر با بینش قابل توجهی وضعیت فعلی ایالات متحد آمریکا، یعنی دوران پساترامپ را با دقتی مثال‌زدنی توصیف کرده و تلاش می‌کند جامعه آمریکا را به یک مسیر جدید هدایت کند.

انتشارات «تیم دوگان» آمریکا این کتاب را در ماه جاری امسال در قالب ۲۰۸ صفحه منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به مباحق سیاسی و اجتماعی قرار داده است.

کد N1915821

وبگردی