آفتاب

دهه هفتاد و هشتادی‌ها "مضیقه ازدواج" ندارند /۳۵ سال؛ میانگین سن طلاق در کشور

دهه هفتاد و هشتادی‌ها "مضیقه ازدواج" ندارند /۳۵ سال؛ میانگین سن طلاق در کشور

یک جمعیت شناس با بیان اینکه ازدواج کودکان یک معضل است و شاخص توسعه نیافتگی هر جامعه به شمار می‌آید، گفت: میزان ازدواج دختران ۱۰ تا ۱۴ سال در سال ۸۵، ۱۰ درصد بوده که این میزان در سال ۹۵ به ۱۴.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، شهلا کاظمی پور که در نشستی در معاونت ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد موضوع ازدواج صحبت می‌کرد با اشاره به موضوع کاهش باروری در ایران و مسئله سالمندی گفت: جمعیت ایران مانند سایر کشورها از گذشته تا به الان رشد مثبتی را تجربه کرده است. به طوریکه جمعیت ۱۰ میلیونی ایران در سال ۱۳۰۰ به ۱۹ میلیون در سال ۱۳۳۵ رسیده؛ همچنین بین سال‌های ۵۵ تا ۶۵ رشد ۳.۹ درصدی را تجربه کرده است. از سال ۸۵ به ۹۰ نیز جمعیت ایران از ۷۰ میلیون به ۷۵ میلیون و از سال ۹۰ تا ۹۵ به حدود ۸۰ میلیون رسیده است.

علی رغم رشد صفر درصدی؛ جمعیت ۲۵ سال آینده ایران به بالای ۱۱۰ میلیون نفر می‌رسد

[p]وی با اشاره به تعداد طلاق‌ها بر اساس سنوات زناشویی زیر یک سال در سال ۸۵ گفت: بر این اساس ۲۰ طلاق در هر ۱۰۰۰ ازدواج منجر به طلاق شده است که این رقم در سال ۹۵، ۲۸ طلاق در هر ۱۰۰۰ ازدواج بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ معمولا ۵۰ درصد طلاق‌ها در چهار سال نخست زندگی مشترک رخ می‌دهد و میانگین سن طلاق در کشور ۳۵ سال است.

انتهای پیام

کد N1915742

وبگردی