آفتاب

«تفنگ اهلی» صدای محیط‌بان‌ها شد

«تفنگ اهلی» صدای محیط‌بان‌ها شد

«تفنگ اهلی» عنوان جدیدترین اثر مسعود ملکیاری است که با موضوع شکار بی رویه ی حیوانات، به روایت زندگی و معرفی محیط بانان و نقش مهم آنها در حفظ محیط زیست می پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، دامون و کیا دو دوست و همکلاسی هستند که پدر یکی از آنها محیط بان و پدر دیگری شکارچی است. اگرچه دامون پیشتر هم توسط شکارچیان مورد تهدید قرار گرفته است اما او قصد دارد مخفیگاهی را در دل جنگل پیدا کند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «فرهمند تمام خانه را گشت. خبری از دامون و پاپی نبود. مثل همیشه کوله اش را گوشه ای انداخته بود ولی لب به ناهارش نزده بود. فرهمند مدام ساعتش را نگاه می کرد و به موبایل دامون زنگ می زد. معمولا از مدرسه که بر میگشت موبایلش  را روشن می‌کرد. هرچند هیچوقت آن را با خودش به جنگل نمی‌برد ولی هیچ‌وقت  تا آن موقع شب هم در جنگل نمی‌ماند. فرهمند با خودش فکر کرد که  شاید سر بچه ها در خانه ی کلانی به بازی گرم است...»

تصویرگر این کتاب سحر دانشی است وبرای انتشار آن از کاغذ جنگل های صنعتی پایدار استفاده شده است.

  «سفر مرد بی‌لبخند»، «گاومیش‌ها و سوسن»، «کبوترباشی و زرافه‌های پرنده» و...دیگر کتاب‌های ملکیاری با موضوع محیط زیست اند که چندی پیش توسط کتاب‌های نردبان در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

مخاطبان «تفنگ اهلی» گروه سنی ۱۰ تا ۱۴ سال‌اند و می‌توانند این کتاب را به قیمت ۷ هزارتومان تهیه کنند.

کد N1915612

وبگردی