آفتاب

​تمجیدAFC ازعملکرد علی دایی درجام ملت های آسیا

​تمجیدAFC  ازعملکرد علی دایی درجام ملت های آسیا

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا ازعملکرد درخشان کاپیتان پیشین تیم ملی ایران درجام ملت های آسیا تمجید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی در باره رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا نوشت علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آسیا با مجموع 14 گل زده درتاریخ رقابت های جام ملت های آسیارکورد دارگلزنی دراین مسابقات است. 

وی درجام ملت های آسیا 1996 بابه ثمررساندن 8گل زده که بیشترین تعداد گل زده دریک دوره این تورنمنت است عنوان بهترین گلزن  آن دوره ازمسابقات را به خوداختصاص داد. دایی یکی از چهاربازیکنی است که تاکنون موفق شده اند دررقابت های جام ملت های آسیا 4 گل دریک بازی به ثمربرسانند. 

درادامه این گزارش آمده است چهارسال بعد علی دایی درلبنان ، سه گل به گل های زده خود درجام ملت های آسیا اضافه کرد که همگی را درمرحله گروهی به ثمررساند وی درجام ملت های آسیا 2004 درحالی که 35 ساله بود مجموع شمارگل های زده خود دراین رقابت هارا به عدد 14 رساند یک گل مقابل تایلند ودو گل برابربحرین این اطمینان را بوجود آورد که این مهاجم ایرانی برای سالها صاحب این رکورد باشد. 

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشته است که نزدیکترین تعقیب کننده علی دایی ، لی دونگ گوک ازکره جنوبی است که درتاریخ جام ملت های آسیا 10گل به ثمررساند. با وجود اینکه دوگ گوک 39 ساله درحال حاضربرای تیم باشگاهی جئونبوک هیوندای موتور بازی می کند ، بعید است که بتواند با کره جنوبی درجام ملت های آسیا 2019 شرکت کند علی مبارک ازامارات و کوجا چئول از کره جنوبی هریک با پنج گل زده دررقابت های جام ملت های آسیا این فرصت را دارند تا فاصله خود با علی دایی کم وحتی ازحد نصاب او عبور کنند.

کد N1915433

وبگردی