آفتاب

اسداللهی: همکاری قوای سه‌گانه برای حفظ منافع ملی یک ضرورت است

اسداللهی: همکاری قوای سه‌گانه برای حفظ منافع ملی یک ضرورت است

یک نماینده سابق مجلس گفت: با توجه به اینکه در یک جنگ اقتصادی قرار داریم همکاری میان همه مسئولین و قوا برای حفظ منافع ملی و رسیدن به آرمان‌های انقلاب و بهبود وضعیت معیشت مردم یک ضرورت است.

غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت همکاری نهادها با تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: در قوانین ما آمده است که هر سه قوه در عین حال که استقلال خود را دارند برای رسیدن به تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران باید با همدیگر هم‌پوشانی داشته باشند.

وی ادامه داد: هم‌افزایی در میان سه قوه یک ضرورت است و هیچ یک از قوا نمی‌تواند خودش را یک جزیره جداگانه در داخل نظام بداند و فقط به فکر حوزه کاری خودش باشد.

این فعال سیاسی گفت: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت همکاری همه نهادها و مسئولین در تیم اقتصادی دولت مبتنی بر اصل ۱۱۰ قانون اساسی است که هماهنگی میان قوا بر عهده ایشان است.

وی افزود: دستوری که رهبری دادند به جز اینکه یکی از اصول اصلی نظام است یک قانون نانوشته نیز به حساب می‌آید که همه در هر جایگاهی که هستند باید برای ارتقای نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.

اسداللهی با اشاره به شرایط اقتصادی جامعه، گفت: امروز ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و مردم از لحاظ معیشت و اقتصاد در مضیقه هستند، در چنین شرایطی ضرورت هم‌افزایی میان قوا و مسئولین بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی گفت: اگر تمام ارکان نظام در جهت هم‌افزایی و رسیدن به اهداف نظام و حفظ منافع ملی حرکت کنند ما می‌توانیم به خوبی از جنگ اقتصادی امروز همانند زمانی که در جنگ هشت ساله دفاع مقدس پیروز شدیم، سربلند بیرون بیاییم.

این نماینده سابق مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ما باید پایه‌ریز یک اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا باشیم؛ باید پایه‌های اقتصادیمان را طوری بگذاریم که شاکله اقتصادی ما با حملات دشمن از بین نرود.

انتهای پیام

کد N1915166

وبگردی