آفتاب

اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها به معیشت مردم آسیب بزند

اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها به معیشت مردم آسیب بزند

وزیر کار گفت: اجازه نمی‌دهیم فشار تحریم به معیشت و زندگی اجتماعی مردم آسیب بزند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در جلسه شورای اداری شهرستان میانه با اشاره به اینکه کارگران از انقلابی‌ترین قشر جامعه با درک بالایی از انقلاب و ارزش‌های آن هستند، بر حمایت هر چه بیشتر از این قشر تاکید کرد. 

وی با اشاره به بیکاری بیش از ۳.۵ میلیون نفر در جامعه هستیم، گفت: باید با منعطف کردن سیاست کاری و بازار کار زمینه را برای اشتغالزایی هر چه بیشتر در جامعه فراهم کنیم. 

ربیعی با تاکید بر اینکه عدالت منطقه ای از مهمترین سیاست‌های دولت به شمار می رود، افزود: در زمینه اشتغال روستایی ۱۶۰ میلیارد ریال برای اشتغال میانه در نظر گرفته شده و از تسهیلات فراگیر نیز به طور قطع از سهم ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی استان اعتباری برای شهرستان میانه تخصیص خواهد یافت. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: از سوی صندوق کارآفرینی امید نیز سهمی در نظر گرفته خواهد شد که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات وضعیت اشتغال شهرستان بهبود یابد. 

ربیعی حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، باغداری و بسته‌بندی را از زمینه های مهم برای سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: باید کانون توسعه میانه در شهرستان را تشکیل داده و به سمت آموزش فنی و حرفه ای روی آوریم تا بتوانیم به سمت بهبود اشتغال شهرستان پیش برویم. 

وی کاربرد روش‌های گذشته با توجه به تغییر وضعیت جامعه امروز را موجب شکست در امور خواند و گفت: دشمن درصدد شوراندن مردم علیه دولت بوسیله حربه تحریم است و سعی در کاهش اعتماد آنان به حاکمیت و دولت دارد اما به گفته رهبر معظم انقلاب ما می توانیم از تمامی این سختی ها و این دوران با موفقیت گذر کنیم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان باید نماد حرکت و تلاش بوده و سپس از مردم انتظار تلاش و همراهی داشته باشند، گفت: مدارا و مهربانی با مردم، سبب افزایش اعتماد مردم به دولت می شود. 

وی تاکید کرد: ما نباید به فکر رفع مسائل بزرگ باشیم چون با این فکر نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم بلکه باید دنبال رفع مسائل کوچک و بازکردن گره‌های کوچک باشیم تا بتوانیم به موفقیت برسیم. 

ربیعی با شبانه‌روزی شدن پلی کلینیک تامین اجتماعی میانه و پرداخت وام‌های خرد برای مددجویان بهزیستی موافقت کرد و افزود: اگر شرایط مناسب بوده و مقدور باشد به احداث بیمارستان تامین اجتماعی در میانه اقدام خواهیم کرد اما در زمان حاضر تامین اجتماعی را در مناطق محروم گسترش می دهیم.

کد N1915101

وبگردی