آفتاب
در گفت‌وگو با مهر مطرح شد

«مثنوی‌نامه چهار» دلشاد تهرانی در انتظار مجوز

«مثنوی‌نامه چهار» دلشاد تهرانی در انتظار مجوز

مصطفی دلشاد تهرانی، پژوهشگر، مترجم و استاد دانشگاه از آماده‌سازی «مثنوی‌نامه چهار» خبر داد و گفت: این اثر در مرحله اخذ مجوز برای انتشار است.

مصطفی دلشاد تهرانی محقق، مترجم و استاد دانشگاه در حوزه علوم دینی و حدیث در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: «مثنوی‌نامه چهار» در ادامه شماره‌ها اول تا سوم این مجموعه منتشر خواهد شد و مانند شماره‌های پیشین گزیده‌های موضوعی از کتاب بزرگ مثنوی است.

وی درباره مجموعه کتاب‌های مثنوی‌نامه‌اش توضیح داد: پیش‌بینی کرده‌ام که این گزیده موضوعات که از مثنوی استخراج و ارائه می‌شود به 10 جلد برسد. هر مجموعه هم موضوعات متنوعی را در بر دارد و اینگونه نیست که هر جلد به یک موضوع اختصاص پیدا کرده باشد.

دلشاد تهرانی ادامه داد: در هر جلد موضوعات متنوع اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی، عرفانی و... طرح شده‌اند تا برای مخاطبان خسته‌کننده نباشد.  

این پژوهشگر علوم دینی و حدیث درباره رویکرد این مجموعه کتابها اظهار کرد: در این کتابها سعی کرده‌ام تاثیر مولوی از قرآن و حدیث را نشان دهم. البته این کار قبلا در برخی آثار انجام شده بود ولی در اینجا تلاش من این است که به طور مصداقی‌تر و عینی‌تر و از این نظر جدی‌تر این تاثیرپذیری نشان داده شود.

به گفته دلشاد تهرانی در ابتدای هر کدام از جلدهای این مجوعه کتاب‌ها توضیحی درباره موضوعات مطرح شده در آن جلد ارائه می‌شود و در ضمن آن شواهد قرآنی و روایی که مولوی از آنها بهره گرفته، می‌آید. در ادامه هم ابیاتی که بر مبنای موضوعات مختلف گزینش و چینش شده‌اند، ارائه می‌شود.

این پژوهشگر در پایان با بیان اینکه «مثنوی‌نامه چهار» را انتشارات دریا روانه بازار کتاب خواهد کرد، افزود: به طور کلی مجموعه کتاب‌های مثنوی‌نامه در قطع‌های پالتویی و در قالب حدود 100 صفحه منتشر می‌شوند.  

کد N1914940

وبگردی