آفتاب

عربستان چگونه طلا و سکه از ایران خارج می‎کند؟

عربستان چگونه طلا و سکه از ایران خارج می‎کند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عربستان طی ماه‎های اخیر با کمک عناصر نفوذی در کشور توانسته است از طریق مرز سلیمانیه عراق سکه و ارز از ایران خارج کند.

ابوالفضل حسن‎بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره شکل‎‎گیری مافیای سکه، ارز و خودرو در کشور طی ما‎ه‎های اخیر اظهارکرد: بعد از اینکه دونالد ترامپ رئیس‎جمهور آمریکا رسما خروج آمریکا از توافق برجام را اعلام کرد بلافاصله به واسطه حضور برخی از دلالان و عناصر وابسته به کشورهای غربی بازار کشور دچار آشفتگی شد که متاسفانه هنوز این وضعیت وجود دارد و گروه‎هایی به واسطه قدرت بسیاری را که در اختیار دارند در حال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد جنگ روانی و افزایش اعتراضات مردمی یکی از سناریو دشمنان جمهوری اسلامی ایران در طی ماه‎‎های اخیر بوده است تصریح کرد: اظهارات و رویکردهای ترامپ در قبال ایران و استفاده مکرر وی از واژه تحریم علیه ایران با همکاری برخی از عناصر نفوذی در کشور موجبات نگرانی مردم را فراهم کرد روندی که سبب شد بلافاصله بعد از خروج آمریکا از برجام مردم به سمت خرید سکه، طلا و ارز سوق پیدا کنند، رویکردی که سقوط کشور را مورد هدف قرارداده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از دیگر معضلات و مشکلاتی که وضعیت اقتصادی امروز کشور را رقم زده است سیاست‎های سعودی‎ها در قبال ایران است به گونه‎ای که آنها جنگ اقتصادی تمام عیاری را علیه ایران به راه انداختند و تمام سعی خود را بر این محور قرار دادند که اقتصاد ایران را متزلزل کنند به گونه‎ای که در تحقیقات و اطلاعات فاش شده مشخص شد که آنها در تلاش بودن تا به واسطه عناصر نفوذی دلار را در ایران به 20 هزارتومان برسانند که این امر با درایت مسئولان امنیتی کشورمان محقق نشد.

حسن‎بیگی تاکید کرد: آمار و اطلاعات دقیقی از شکل‎گیری گروه‎هایی در قالب خریداران طلا و سکه ایران وجود دارد که حکایت از این دارد که این افراد و گروه‎ها به واسطه حمایت سعودی‎ها طلا و سکه ایران را خریداری و از طریق سلیمانیه به عراق و سپس به عربستان منتقل می‏کنند تا خزانه ایران را خالی و موجبات ضربه زدن به کشورمان را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران عناصر اصلی شکل‎گیری گروه‎های پنهانی در جهت ضربه زدن به نظام ایران هستند گفت: فردی که اخیرا با 2 تن سکه از سوی عناصر امنیتی و اطلاعاتی کشورمان دستگیر شد وابسته به عربستان بود و با حدود 145 نیرو عملیاتی بزرگی را در جهت خارج کردن طلا و سکه از کشور آغاز کرده بود که با درایت به موقع مقامات کشورمان در هنگام فرار دستگیر شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست‎های اقتصادی کشور نیز در حال حاضر جوابگوی مشکلات نیست اظهارکرد: دولت محترم باید بدون شک در جهت کاهش سود بانکی و اجرای سیاست‎های خصوصی‏سازی وارد عمل شود تا میزان نقدینگی در کشور کاهش پیدا کند تا ما شاهد افزایش یکباره ارز، زمین و طلا نباشیم.

حسن‎بیگی تاکید کرد: تازمانی که رشد نقدینگی در کشور متوقف نشود بدون شک نمی‎توان برای مقابله با مشکلات در کشور تدبیر و چاره‎ای را اتخاذ کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی‎رغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری دولت و مجلس در جهت واگذاری امتیازات مازاد به افراد و گروه‎های خاص در کشور اقدامی را انجام نداند گفت: در وضعیت امروز کشور بخشی از ثروت ایران توسط افراد تازه به دوران رسیده و نوکیسه از کشور خارج به و کشورهای کوچک و تازه استقلال یافته برای سرمایه‎گذاری منتقل می‎شود و متاسفانه هنوز اقدامی در جهت برخورد با این افراد که وجدان، مردم و قانون برایشان اهمیت ندارد صورت نگرفته است.

حسن‎بیگی تصریح کرد: دسته دوم افرادی که در حال خارج کردن سرمایه کشور هستند آن دسته از سودجویانی هستند که وام‎های کلانی از دولت به منظور انجام پروژه‎های خاص دریافت کردند اما هیچ اقدامی را انجام نداند و تنها مبلغی بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان را با قیمت دلار هزارتومانی از کشور خارج کردند و متاسفانه با آنها هم برخورد صورت نگرفته است.

وی در ادامه تاکید کرد: دسته سومی که در سال‎های اخیر و به خصوص طی چند ماهی که وضعیت اقتصاد کشور با مشکل ایجاد شده است سرمایه از کشور خارج کردند عناصر نفوذی و عمدتا ایرانیان خارجی از کشوری هستند که با دریافت وام‎های کلان از بانک‏های داخلی هیچ اقدامی را در داخل کشور انجام نداند و تنها با حضور در بازار ارز، سکه، خودرو و طلا در جهت ضربه زدن به پایه‏‌ های اقتصادی کشور وارد عمل شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از مافیا و عناصری که امروز اقتصاد ایران را مورد حمله قرار دادند عناصری هستند که با نفوذ در بدنه کشور توانستند با گرفتن امتیازات خاص در عرصه‎های مختلف از جمله سکه، خودرو ارز وارد عمل شوند و متاسفانه در این مسیر به اهدافشان نیز دست پیدا کردند.

حسن‎بیگی با بیان اینکه به زودی اسامی برخی از عناصر وابسته به مافیای اقتصادی که در ارگان‎های دولتی به مانند وزارت صنعت حضور داشتند منتشرخواهد شد گفت: متاسفانه عدم اجرای قوانین و برخورد با مفسدان مالی یکی از مشکلات مهم امروز کشور ماست که سبب شده تا ما در عرصه اقتصادی با مسائل مختلفی دست و پنجه نرم کنیم که امیدواریم در این مسیر قوا سه گانه باهمکاری و تعامل سازنده و به جای انتقاد از یکدیگر به فکر چاره و تدبیری اساسی باشند.
کد N1914901

وبگردی