آفتاب

برنامه‌ریزی برای درآمدزایی ۲۵ میلیاردی از قراردادهای پژوهشی

برنامه‌ریزی برای درآمدزایی ۲۵ میلیاردی از قراردادهای پژوهشی

رییس دانشگاه علم و صنعت از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای درآمدزایی ۲۵ میلیارد تومانی در حوزه قراردادهای پژوهشی در سال جاری خبر داد.

دکتر جبار علی ذاکری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، این رویکرد را مهم‌ترین اولویت‌ پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در سال جاری دانست و اظهار کرد: در برنامه‌های سال ۹۷ این دانشگاه دو راهبرد جدی در دست داریم که بخشی از آن تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت است. بر این اساس ارائه راهکارهای مساله‌یابی این موضوع و گسترش تعامل و ارتباطات اعضای هیأت علمی با صنایع از جمله اهداف پژوهشی این دانشگاه برای امسال به‌شمار می‌رود.

وی در عین‌حال یادآور شد: سال گذشته درآمد حاصل از قراردادهای پژوهشی این دانشگاه معادل ۱۸ میلیارد تومان بوده که تلاش می‌کنیم میزان قراردادهای دانشگاه را در سال جاری تا ۲۵ میلیارد تومان افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین این دانشگاه را مرکز مأموریت‌مدار توصیف کرد و گفت: این دانشگاه در صنعت ماهواره، خودرو، ‌ راه آهن، برق و برخی موضوعات دیگر به طور فعال پژوهش‌هایی را انجام می‌دهد بطوریکه با صنایع مرتبط نیز در این زمینه قراردادهایی را منعقد کردیم. ضمن اینکه در زمینه فناوری‌های عصبی و علوم پزشکی نیز پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، روز گذشته نیز اعلام شد : صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه علم و صنعت متممی بر تفاهم‌نامه همکاری سال ۱۳۹۵ خود را به امضاء رساندند. بر این اساس صندوق  حمایت از پژوهشگران و فناوران از ۳۰ طرح پژوهشی پسا دکتری، ۱۰ رساله دکتری و پنج ثبت بین‌المللی اختراع دانشجویان این دانشگاه حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N1914885

وبگردی