آفتاب

در کنسرت آنسامبل اینترنوا چه گذشت؟

در کنسرت آنسامبل اینترنوا چه گذشت؟

در کنسرت آنسامبل اینترنوا، کودکان موسسه ایلیا تولد لوریس چکناواریان را جشن گرفتند و نوازندگان در هر دو شب این کنسرت، 25 و 26 تیر به عنوان حسن ختام موسیقی متن سریال «گیم آوترونز» را اجرا کردند.

به گزارش ایلنا، کنسرت آنسامبل اینترنوا در حمایت از کودکان کار 25 و 26 تیر در تالار وحدت روی صحنه رفت. با اجرای این آنسامبل ایرانی-اروپایی، هشتادمین سال تولد لوریس چکناوریان جشن گرفته شد و برای اولین بار، شب موسیقی مینیمالیست معاصر در ایران برگزار شد.

در شب اول اجرای این آنسامبل که تشکیل شده از سه کوارتت زهی به همراه پیانو بود برخی از آثار لوریس چکناوریان به نام‌های «نوستالژی برای کوارتت زهی»، «رقص شاعرانه» و «رقص هیجان برای تکنوازی پیانو» و «24 باگتلا براساس آهنگ‌های ارمنی»، اجرا شد. همچنین آثاری از شوستاکوویچ و دبوسی به اجرا درآمد.

در این برنامه که عواید آن به حمایت از کودکان کار اختصاص داده شد، کودکان موسسه ایلیا تولد لوریس چکناوریان را جشن گرفتند. همچنین این رهبر ارکستر روی صحنه حضور پیدا کرد و از زندگی سخت و پرکار کودکی‌اش گفت.

جدا از رپرتوار متفاوتی که برای شب دوم انتخاب شد طراحی صحنه‌ خاصی هم به تناسب قطعات در نظر گرفته شده بود. این اجرا با قطعه‌ پیچیده‌ای از استیو رایش که از برجسته‌ترین مینیمالیست‌های جهان است آغاز شد و سپس نوبت به «هفت گاه معلق» اثر فرخزاد لایق رسید. به گفته‌ لایق این اثر پس از «سِفر عُسرت» دومین گام او در برگشودن حجم در ساحت موسیقی دستگاهی ایران است. پس از آن سولو پیانوی اشکان لایق اجرا شد و کنسرت با اثری از مایکل نایمن پایان یافت. نوازندگان به عنوان حسن ختام این کنسرت خیریه، موسیقی متن سریال «گیم آوترونز» اثر رامین جوادی را اجرا کردند.

کد N1914656

وبگردی