آفتاب
رئیس کمیته تنظیم مقررات شورای شهر:

هوشمندسازی تهران در برنامه سوم شورای شهر لحاظ می‌شود

هوشمندسازی تهران در برنامه سوم شورای شهر لحاظ می‌شود

رئیس کمیته تنظیم مقررات شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم هوشمندسازی تهران گفت: سهم تهران هوشمند در برنامه پنج ساله سوم شهر، جدی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، سید محمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای شهر تهران با حضور در سازمان فاوای شهرداری تهران از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید و هوشمندسازی شهر تهران را اجتناب ناپذیر و ضروری توصیف کرد.

وی در نشست مشترک با محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، تهران هوشمند را از نگاه شورای شهر در سه منظر قابل توجه دانست و گفت: شهرداری تهران به عنوان پایتخت کشور با ارائه سامانه‌های اتوماسیونی سه ویژگی سرعت، صحت و دقت را در خود دارد و اگر می‌خواهیم خدماتی که به شهروندان ارائه ‌دهیم از سرعت، صحت و دقت بیشتری برخوردار باشد حرکت به سمت سامانه‌های هوشمند ضروری است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش فناوری در کاهش هزینه‌ها افزود: نقش شهرداری تهران در ارتقای فناوری و کاهش هزینه خدمات در جامعه، جلب رضایت مردم، بالا بردن امنیت اقتصادی و اجتماعی، کاهش بار ترافیک و... قابل توجه است که این اهداف و نقش آفرینی با هوشمندسازی و عملکرد سازمان فاوای شهرداری تهران محقق می‌شود.

میرلوحی منظر سوم شورای شهر از هوشمندسازی را در آینده کلانشهر تهران، اقتصاد، درآمدهای آتی و منابع پایدار شهر توصیف کرد و گفت: تمام این موارد به شدت به فناوری‌های نوین، هوشمندسازی و ارتقا سطح هوشمندی شهر وابسته است.

وی با اشاره به تاکید شورای پنجم بر تهیه و تدوین برنامه جامعی در حوزه تهران هوشمند گفت: امیدواریم جایگاه این حوزه را در برنامه سوم به خوبی و پررنگ ببینیم و تهران در سطح شهرهای هوشمند دنیا در مکان مناسبی قرار گیرد.

میرلوحی با تاکید براینکه این مسئله مستلزم سرمایه گذاری خوبی است، افزود: سرمایه گذاری در این حوزه معمولاً با سرعت بالایی بازگشت دارد و این آمادگی در میان شورا و شهرداری وجود دارد که برنامه تهران هوشمند را در برنامه پنج ساله سوم، از سطح حرف و شعار به عمل تبدیل کنیم تا همه شهروندان احساس کنند نقطه تماسی با سامانه‌های هوشمند تهران دارند و بتوانند دسترسی همیشگی به خدمات مورد نیاز خود داشته باشند.

کد N1914501

وبگردی