آفتاب

ارائه تسهیلات خرید فرش دستباف توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

ارائه تسهیلات خرید فرش دستباف توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به قرارداد امضا شده با شرکت سهامی فرش ایران،‌ از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در این بخش خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی اکبری، مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم انعقاد تفاهمنامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان خرید فرش دستباف که با حضور مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران برگزار شد، گفت: در راستای سیاست‌های نظام و حمایت از کالای ایرانی، بانک مهر ایران در سه حوزه محیط زیست، صنایع دستی و گردشگری وارد شده و فرش نیز یکی از این حوزه‌ها است که با همکاری شرکت سهامی فرش ایران پرداخت تسهیلات در این حوزه عملیاتی شده است.

اکبری ادامه داد: بانک قرض الحسنه مهر ایران صرفا در حوزه تسهیلات قرض الحسنه برای افراد حقیقی فعالیت دارد و با نرخ کارمزد ۴ درصد هزینه‌های خود را تامین می‌کند که پایین‌ترین نرخ برای وام و تسهیلات است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خاطر نشان کرد: مهم ترین نکته در بانک‌های ایران نرخ معوقات محسوب می‌شود و به همین منظور بانک مهر ایران به عنوان بانکی با پایین‌ترین نرخ معوقات کمترین نرخ معوقات بالغ بر یک درصد دارای مزیت نسبت به سایر بانک‌ها است؛ در واقع سایر بانک‌ها نرخ معوقات زیر ۱۰ درصد ندارند و بانک مهر ایران برای کنترل نرخ معوقات خود برنامه منظمی داشته که باغث شده تا کمترین نرخ معوقات را داشته باشد.

اکبری افزود: سال گذشته از سوی بانک مهر ایران به تولید کنندگان کوچک وام‌هایی داده شد. وی تاکید کرد: در حال حاضر تولید ما مشکل ندارد، بلکه خریدار ما به منظور خرید در حوزه توان خرید مشکل دارد و بانک مهر ایران برای رفع این مشکل وارد حوزه پرداخت تسهیلات شد.

وی درباره میزان تسهیلات پرداختی در سال ۹۶ تصریح کرد: در سال گذشته ۸۲۰۰ میلیارد تومان به ۷۵۰ هزار نفر تسهیلات ارائه شده است. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به نوع قرارداد با شرکت فرش ایران، اظهار داشت: قرارداد بانک مهر ایران با شرکت سهامی فرش ایران از نوع دریافت وام و بازپرداخت تسهیلات در یک بازه زمانی بوده و نگه‌داشت نقدینگی است تا به بانک فشار وارد نشود؛ سهم عدد اعتبار اختصاص داده شده ۲۵ میلیارد تومان است و می‌تواند فروش فرش را تا ۳۰ درصد به صورت اقساط افزایش دهد.

اکبری افزود: برای دریافت تسهیلات خرید فرش مانند سایر انواع تسهیلات قابل دریافت، ضامن الزامی است و برای بالای ۱۰ میلیون نیاز به دو ضامن و پایین‌تر از مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیاز به یک ضامن وجود دارد که باید به صورت چک صادر شود.

وی تصریح کرد: حداکثر افزایش هزینه با تسهیلات از سوی بانک مهر ایران ۴ درصد به عنوان کارمزد خواهد بود؛ اعتقاد دارم کارمزد ۱۴ تا ۱۸ درصد هیچ نوع تسهیلی در خرید به صورت اقساطی ایجاد نمی‌کند و به خریدار فشار وارد می‌کند و تسهیلات پیش بینی شده در حوزه افزایش بازار می‌تواند موثر واقع شود.

اکبری درباره فعالیت بانک‌های قرض الحسنه گفت: با رسوب مبالغ در بانک قرص الحسنه می‌توان به افراد نیازمند وام‌هایی با نرخ کم تسهیلات و وام‌های مناسب ارایه شود؛ لذا باید مردم فرهنگ قرض الحسنه را جدی بگیرند و شرکت‌ها منابعی که نیاز ندارند در این بانک‌ها قرار دهند.

کد N1914482

وبگردی