آفتاب
در سال ۲۰۱۸

درآمد جشنواره ساندنس بالا رفت/ منافع اقتصادی برای منطقه

درآمد جشنواره ساندنس بالا رفت/ منافع اقتصادی برای منطقه

درآمد جشنواره ساندنس در سال ۲۰۱۸ به نسبت سال پیش از آن ۲۶ درصد بالا رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۸ با کسب درآمد ۱۹۱.۶ میلیون دلاری به نسبت سال ۲۰۱۷ با افزایش ۲۶ درصدی روبه رو شد.

موسسه ساندنس با انتشار این خبر گفت بخشی از افزایش فروش این جشنواره ۱۱ روزه به دلیل افزودن سینما «ری» با ۵۰۰ صندلی به مجموعه، گسترش بخش واقعیت مجازی و گسترش بخش اختصاص داده شده به آثار اپیزودی بوده است.

بر مبنای این بررسی، جشنواره سال ۲۰۱۸ موجب ایجاد ۳۳۲۳ شغل، افزایش بیش از ۱۸ درصدی مالیات دریافت شده در منطقه و جذب بیش از ۱۲۴‌هزار و ۹۰۰ نفر از ۴۹ ایالت آمریکا و ۲۶ کشور خارجی بوده است.

شمار مراجعه‌کنندگان به فستیوال به این ترتیب ۷۴ درصد بیشتر از ۷۱۶۰۰ نفری بوده است که سال ۲۰۱۷ به این جشنواره آمدند.

از این میان بیش از هزار نفر از بازدیدکنندگان بین‌المللی بوده‌اند. هر بازدیدکننده غیرساکن از این شهر به طور متوسط برای اقامت ۵ روزه خود ۳۵۱۸ دلار هزینه کرده است.  

رابرت ردفورد این جشنواره را سال ۱۹۷۸ در سالت‌لیک سیتی در یوتا راه‌اندازی کرد. این جشنواره از سال ۱۹۸۱ به پارک سیتی منتقل شد و از آن زمان ردفورد با این جشنواره از فیلمسازان مستقل حمایت کرده است.

با بررسی عملکرد پنج سال اخیر این جشنواره باید گفت درآمدی ۵۸۵.۴ میلیون دلاری کسب شده و ۵۵ میلیون دلار به درآمد مالیاتی منطقه افزوده و بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد کرده است.

این جشنواره هر سال در آغاز سال میلادی و در زمستان در این منطقه کوهستانی برگزار می‌شود.

کد N1914465

وبگردی