آفتاب

کبیری: مقابله با مفاسد با پیش فرض جنگ اقتصادی باشد

کبیری: مقابله با مفاسد با پیش فرض جنگ اقتصادی باشد

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت نظارت و ورود قوه قضاییه به تخلفات اقتصادی تاکید کرد و گفت که گزارش‌هایی دریافت می‌شود که نشان می‌دهد برخی کالاهایی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شوند با نرخ بالاتر از ارز دولتی در بازار عرضه می‌شوند.

سید تقی کبیری در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که امروز در موضوع تخصیص ارز وجود دارد، مدیریت منابع و مصارف ارزی است. شاید در حالت عادی اگر برخی کالاها با نرخ ارز مشخصی وارد شوند و با نرخ بالاتر در بازار به فروش برسند، می‌شود گفت که بانک مرکزی، سازمان توسعه و تجارت و ثبت سفارش باید ورود کنند اما در وضعیت فعلی این یک موضوع بسیار حساس و حیاتی است.

وی اضافه کرد: ما مشکلاتی در زمینه تخصیص ارز دولتی داریم که بخشی از آن مربوط به سیستم است که باید اصلاح شود به این معنا که در ورود کالا و ثبت سفارش نوعی بی‌نظمی وجود دارد، فرد می‌تواند از طریق شرکتی که از نظر تخصصی در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کند کالایی مثل موبایل وارد کند یا اینکه کالایی را با نرخ دولتی وارد کند و در بازار به قیمت بالاتر به فروش برساند که متاسفانه نظارتی در این زمینه وجود ندارد.

نماینده مردم خوی در مجلس با تاکید بر ضرورت اصلاح سامانه‌ها و سیستم‌ها در زمینه تخصیص ارز دولتی، یادآور شد: در موضوع خرید سکه هم شاهد بودیم که دولت بدون محدودیت سکه را عرضه کرد و وقتی دچار مشکل شدیم بحث مالیات و تعقیب قضایی مطرح شد.

کبیری اضافه کرد: این مشکلات نشان می‌دهد ما یا ضعف نظارت داریم یا پشت صحنه دست‌هایی است که می‌خواهد اقدام به سودجویی یا سوداگری در این شرایط کند که این نیازمند ورود بخش‌های نظارتی وزارتخانه‌های مرتبط و همچنین قوه قضاییه است چرا که هیچ مماشاتی در این راستا قابل قبول نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی اعلام می‌کنیم در جنگ اقتصادی هستیم مقابله با مفاسد هم باید با پیش فرض جنگ اقتصادی باشد، اگر در شرایط عادی یک تخلف سودجویی به حساب بیاید در شرایط فعلی این تنها سودجویی نیست بلکه نوعی ضربه زدن به اقتصاد کشور است و باید با قاطعیت با آن برخورد کرد.

انتهای پیام

کد N1914406

وبگردی