آفتاب
با حضور استاندار تهران و نمایندگان مجلس انجام شد؛

رونمایی از صدور و تحویل دفترچه بیمه به صورت غیرحضوری

رونمایی از صدور و تحویل دفترچه بیمه به صورت غیرحضوری

آیین رونمایی از صدور و تحویل دفترچه درمانی به صورت غیرحضوری با حضور استاندارد تهران و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، در این مراسم که همچنین نمایندگان تشکل‌های کارگری و اصناف و مدیران کل ستادی و استانی سازمان تامین اجتماعی شرکت داشتند، روند صدور و تحویل دفترچه به صورت نمادین در این جمع و با حضور خبرنگاران رونمایی شد.

استاندار تهران در این مراسم گفت: ارائه خدمات تامین اجتماعی در قالب تعهدات کوتاه و بلندمدت از جمله در امور درمانی؛ احساس آرامش و امید را به خانواده‌ها انتقال می‌دهد.

مقیمی افزود: خوشحالم که در جمع مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی هستم که کارشان خدمت به خلق می‌باشد.

وی با اشاره به شاخص‌های توسعه‌یافتگی در کشورهای مختلف گفت: یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی در کشورهای مختلف، ارائه خدمات تامین اجتماعی است و گسترش این خدمات میزان توسعه‌یافتگی و رفاه عمومی شهروندان را نشان می‌دهد.

استاندار تهران تشکیل سازمان تامین اجتماعی را یکی از نیازهای جوامع دانست و افزود: با تشکیل سازمان تامین اجتماعی از ابتدا تاکنون بسیاری از کارگران تحت پوشش این سازمان قرار داشتند و از خدمات آن بهره برده‌اند.

مقیمی اعتماد عمومی مردم را به نهادهای انقلاب و دولت یکی از مصداق‌های روشن‌بینی افکار عمومی دانست و افزود: وقتی خانواده‌ها در شرایط سخت دچار حادثه یا مشکلاتی می‌شوند، سازمان در آن شرایط به آنها کمک می‌نماید و این نشان از اعتماد آنها به دولت و خدمات اجتماعی است.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار دادن بیش از ١٢ میلیون نفر تحت حمایت‌های بیمه‌های اجتماعی در دولت نهم گفت: یکی از اقدامات اساسی دولت تدبیر و امید؛ رویکرد گسترش ارائه خدمات بیمه‌های اجتماعی است که انصافا در این راستا هم‌  شاهد افزایش و تحت پوشش قرار گرفتن آحاد مردم بوده‌ایم و هم خدمات درمانی خوبی ارائه گردیده است.

وی صدور دفاتر درمانی غیرحضوری را کاری بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: در گذشته فرد باید به شعبه مراجعه و پس از طی مراحل زمانی دفترچه درمانی را دریافت می‌کرد که خوشبختانه با اجرای این طرح و صدور دفاتر درمانی در کمترین زمان ممکن رضایتمندی مخاطبان را در پی خواهد داشت که این امری است خداپسندانه و درخور تقدیر.

مقیمی ارائه خدمات غیرحضوری در سازمان تامین اجتماعی را تحولی بزرگ دانست و افزود: هرچه سازمان تامین اجتماعی به سمت ارائه خدمات غیرحضوری گام بردارد، نشان از توسعه‌یافتگی سازمانی می‌باشد.

محمدرضا بادامچی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اینکه خدمات غیرحضوری ارزشمند است جای تردید نیست و با توجه به اینکه در تجویز دارو ممکن است قیمت ها متفاوت باشد و سوءاستفاده هایی شود، موضوع شفافیت و الکترونیکی شدن خدمت خیلی موثر است.

بادامچی ادامه داد: اقدامات تامین اجتماعی در راستای شفافیت قابل تقدیر است و باید در لایحه شفافیت سهم بیشتری به سازمان ها داده شود تا تمام بخش های کشور هم این موضوع را در برنامه کاری خود داشته باشند.

وی درباره لایحه شفافیت توضیح داد: با الکترونیکی شدن خدمات، تامین رفاه را شاهد خواهیم شد و فساد اداری نیز کاهش می یابد.

کد N1914301

وبگردی