آفتاب

رقابت بیش از هزار دانش‌پژوه و استاد در رقابت علمی "کنز"

رقابت بیش از هزار دانش‌پژوه و استاد در رقابت علمی "کنز"

با پایان یافتن فراخوان اولین دوره رقابت علمی کنز از سوی هزار و 45 دانش‌پژوه و استاد تعداد 188 اثر در 5 حوزه ارسال شد.

به گزارش ایسنا فراخوان اولین دوره رقابت علمی کنز در بهمن ماه 1396 اعلام شد و در این رقابت علمی، هزار و 45 نفر ثبت نام کردند.

از این تعداد 753 نفر دانشجو و دانش‌پژوه و 292 استاد دانشگاه در رشته‌های اقتصاد، سلامت، آب و محیط زیست، فناوری ارتباطات و اطلاعات و انرژی هستند.

بر اساس اعلام دبیرخانه رقابت علمی کنز، 188 اثر در رشته فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، 283 اثر در رشته آب و محیط زیست، 83 اثر در رشته اقتصاد، 209 اثر در رشته انرژی و 282 اثر در  رشته سلامت ارسال شده است.

شرکت‌کنندگان این رقابت بین‌المللی از کشورهای ایران، عمان، مالزی، پاکستان، عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین، اردن، تونس، بنگلادش، اندونزی، نیجریه، مصر و قزاقستان هستند.

فرآیند داوری آثار دریافتی توسط شورای داوری رقابت علمی کنز به ریاست دکتر سعید سهراب‌پور رییس گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم آغاز شده است.

اولین دوره رقابت علمی کنز برای یافتن بهترین راه‌حل‌های علمی به‌ منظور حل مشکلات جامعه با اهداف استفاده از ظرفیت‌های جامعه متخصصین، تهیه انباشتی از آثار علمی،‌ ارتقای سطح انگیزش و خلاقیت نخبگان جوان،‌ بسترسازی جهت شناسایی و تبادل ایده‌های علمی و فناورانه و استمرار هدفمند تعامل محققان از طریق فضای مجازی برگزار شده است.

رقابت علمی کنز (Knowledge Application and Notion for Society) رقابتی میان دانش‌پژوهان، دانشجویان و اساتید (زیر ۴۵ سال) است که ایده‌های خود را در قالب یک ارائه تصویری عرضه می‌کنند. 

انتهای پیام

کد N1914223

وبگردی