آفتاب

آب به چشمه علی برگشت / خطر بسته شدن پنجره جمعیتی در ایران تا ۱۵ سال آتی

آب به چشمه علی برگشت / خطر بسته شدن پنجره جمعیتی در ایران تا ۱۵ سال آتی

"آب به چشمه علی برگشت، آسیب‌دیدگی ۱۵هزار و ۵۰۰ نفر در دعواهای تهران، سال آینده ۲ کنکور در کشور برگزار می‌شود، واگذاری ۱۹ شرکت صندوق بازنشستگی، مستمری‌ مددجویان به همراه مابه التفاوت افزایش‌ها امشب واریز می شود، خطر بسته شدن پنجره جمعیتی در ایران تا ۱۵ سال آتی، حداکثر قیمت قبر در بهشت زهرا ۱۶ میلیون تومان و نامه محرمانه شورا به شهرداری و اعلام لیست متخلفان برج باغ‌ها" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

به گزارش ایسنا، در ادامه به برخی از مهم‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:

آسیب‌دیدگی ۱۵هزار و ۵۰۰ نفر در دعواهای تهران

در دو ماه سال نخست امسال ۱۵هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند. همچنین طبق آمار پزشکی قانونی این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل - که تعداد مراجعان به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی ۱۵ هزارو۴۹۶ نفر اعلام شده بود دو دهم درصد کاهش یافته است. 

آب به چشمه علی برگشت+عکس

علی امام، مدیر عامل متروی تهران از بازگشت آب به چشمه علی در پی عبور دستگاه تی بی ام خبر داد.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده بود که تا ۱۵ تیر ماه با خروج دستگاه تی بی ام از این مقطع سنگی تونل، آب به چشمه علی بازگردد، اظهار کرد: خوشبختانه از ۹ تیرماه آب به مظهر چشمه بازگشت ولی به منظور افزایش بیشتر حجم آب و جاری شدن آن فارغ از مباحث پایین‌ رفتن سطح آب زیرزمینی در نقاط مختلف کشور در فصل تابستان، به دلیل پیچیدگی‌های فنی حادث شده در آب‌بندی تونل، اقدامات لازم از طرف پیمانکار ذیربط تحت نظر مشاور و شرکت مترو در حال انجام است.

معاون وزارت آموزش و پرورش:

سال آینده ۲ کنکور در کشور برگزار می‌شود/تاخیر در بازنشستگی ۱۰ هزار معلم

علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سال آینده دو کنکور در کشور برگزار می‌شود که یکی از آنها برای فارغ التحصیلان نظام جدید و کنکور دیگر برای پشت نوبتی‌های سال‌های گذشته خواهد بود.

علی زرافشان در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور در خانه معلم اردبیل  در مورد کمبود نیروی انسانی و رفع مشکلات در این حوزه گفت: قرار شده است با تاخیر در بازنشستگی ۱۰ هزار معلم در آستانه بازنشستگی و ورود نیروی انسانی جدید از دانشگاه شهید رجایی و فرهنگیان جذب سرباز معلم، بحث خرید خدمات و اضافه تدریس موظف و غیرموظف کمبود نیروی انسانی را برطرف کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبرداد

واگذاری ۱۹ شرکت صندوق بازنشستگی / فروش سهام شرکت‌های سودده

جمشید تقی‌زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه فهرست شرکت‌های زیان‌ده صندوق بازنشستگی مشخص شده و ۱۹ شرکت در روزهای آینده در بورس و فرابورس ارائه می‌شوند گفت: فروش سهام شرکت‌های سودده به زیر۵۰ درصد هم شروع و در بورس وارد شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه تیمی قوی چیده شده و در راستای عمل به تصمیمات و سیاست‌های رئیس جمهور مبنی بر خروج از بنگاه‌داری از طریق این تیم پیگیری و دنبال می شود گفت: شرکت‌های کم بازده در اولویت اول واگذاری قرار دارند و سعی می‌کنیم به موازات آن سهام خود را در شرکت‌های سودده به کمتر از ۵۰ درصد برسانیم و مدیریت را به بخش‌های غیردولتی بسپاریم تا شرکت‌ها را توانمند کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد

اختصاص اعتبار ۲۰۰ میلیاردی برای تامین زیرساخت‌های اجرایی قانون حمایت از معلولان

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای فراهم کردن زیرساخت‌های اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان در بودجه ۹۷ خبر داد.

انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه تصویب لایحه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در شهریور ۹۶ از سوی دولت با همراهی کارشناسان، صاحب‌نظران و سازمان‌های مردم نهاد فعال این حوزه به بنده پیشنهاد شد، گفت: این قانون شرایطی را فراهم می‌کند که معلولان دیگر منزوی نباشند و شرایط اشتغال، سلامت و مطالبات آنها در مورد مناسب سازی فضاهای شهری فراهم شود.

رئیس کمیته امداد:

مستمری‌ مددجویان به همراه مابه التفاوت افزایش‌ها امشب واریز می شود

 سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد: مستمری‌های مددجویان امشب به همراه مابه التفاوت افزایش سه ماهه مستمری به حسابشان واریز می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه موفق شدیم با سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام قراردادی سه جانبه برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان امضا کنیم، گفت: این تفاهم نامه مربوط به مناطق محروم در ۱۴ استان است. در این طرح از پول و وام دولت استفاده نمیشود. منابع مالی به نحوی طراحی شده است که فشاری به مددجویان وارد نمی‌شود. پیش بینی می کنیم توفیق یابیم تا آخر سال این واحدها را بسازیم.

وزیر رفاه تاکید کرد

پرداخت حق بیمه معلولان به کار گرفته شده در بخش خصوصی از سوی وزارت رفاه

علی ربیعی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سازمان‌های دولتی مکلف هستند تا سه درصد معلولان را استخدام کنند، تصریح کرد: در مورد بخش خصوصی نیز حق بیمه معلولان را خودمان پرداخت می‌کنیم. 

علی ربیعی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: در این قانون حدود ۳۵ مورد برنامه و اقدام برای پیگیری وجود دارد. امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای اولیه این قانون بودجه تصویب شده است اما از آنجایی که این قانون دیر به تصویب رسید نتوانستیم بودجه آن را به‌طور کامل در سال ۹۷ اجرایی کنیم.

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

خطر بسته شدن پنجره جمعیتی در ایران تا ۱۵ سال آتی/ کاهش تعداد موالید در ۲ سال اخیر

دکتر سید حامد برکاتی، رئیس اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از روند رو به رشد پیری جمعیت در ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: پنجره جمعیتی در ایران در ۱۵ سال آینده به طرف بسته شدن می‌رود؛ یعنی تعداد جوانان مولد کاهش پیدا می‌کند و جمعیت به سمت پیری می‌رود.

وی همچنین درباره تعداد موالید در سال‌های اخیر نیز توضیح داد و گفت: تعداد موالید تا سال ۱۳۹۴، نرخ صعودی خوبی داشت و به یک میلیون و ۵۸۰ هزار مورد رسیده بود، اما در دو سال اخیر این آمار به صورت متوسط تقریبا سالیانه ۴۰ تا ۵۰ هزار مورد کمتر شده است.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) به ایسنا اعلام کرد

حداکثر قیمت قبر در بهشت زهرا ۱۶ میلیون تومان/ یک قبر رایگان برای هر شهروند تهرانی

سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با تاکید بر اینکه هر یک از شهروندان تهرانی در بهشت زهرا یک طبقه قبر به صورت رایگان دریافت می‌کنند، افزود: حداقل قیمت قبر در بهشت زهرا (س) به صورت رایگان و حداکثر قیمت قبر در قطعات قدیمی سازمان که بیش از ۴۵ سال از عمر آن گذشته، حداکثر ۱۶ میلیون تعیین شده است.

وزیر کشور:

آسیب‌های اجتماعی در ایران کمتر از متوسط جهانی است/ابتلای موسسات تحقیقاتی به سندرم کلی‌گویی

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با بیان اینکه جایگاه ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی پایین‌تر از متوسط جهانی است، گفت: باید به عقب باز گردیم، بعضی‌ها پیشرفت را جلو رفتن می‌دانند اما من برگشت را پیشرفت می‌دانم. هر بازگشتی بد نیست. باید به نفس و فطرت انسان و آموزه‌های دینی برگردیم. باید از داشته‌هایمان دفاع کنیم و نداشته‌ها را جبران کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد

نامه محرمانه شورا به شهرداری و اعلام لیست متخلفان برج باغ‌ها

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران از سرپیچی برخی از مناطق شهرداری تهران از مصوبه لغو برج باغ خبر داد و گفت: شماره پرونده و نام مناطقی که همچنان مجوز ساخت و ساز در باغات را صادر کرده‌اند، در اختیار شهردار تهران قرار گرفته است.

وی در مورد برخی شایعات مبنی بر اینکه خط ۷ مترو هنوز ایمنی کافی ندارد، گفت: علی رغم اینکه در برخی رسانه‌ها عنوان شد که تعطیلی خط هفت دلایل سیاسی دارد، اما این گونه نبود و ما از نهادهای نظارتی نامه داشتیم که خط ۷ ناایمن است و در شورای شهر نیز به شدت مراقب بودیم که مبادا این خط تکمیل نشده افتتاح شود.

به گزارش ایسنا، پربازدیدترین اخبار  اداره اجتماعی  در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

خطر بسته شدن پنجره جمعیتی در ایران تا ۱۵ سال آتی/ کاهش تعداد موالید در ۲ سال اخیر

حداکثر قیمت قبر در بهشت زهرا ۱۶ میلیون تومان/ یک قبر رایگان برای هر شهروند تهرانی

فروش پیتزای ۳۸ میلیون تومانی در میدان ونک

آب به چشمه علی برگشت+عکس

آسیب‌های اجتماعی در ایران کمتر از متوسط جهانی است/ابتلای موسسات تحقیقاتی به سندرم کلی‌گویی

انتهای پیام

کد N1914054

وبگردی