آفتاب

چند روز تا رونمایی از ورژن جدید برزیل ایران / با حضور پلاتینی و دوستان

چند روز تا رونمایی از ورژن جدید برزیل ایران / با حضور پلاتینی و دوستان

صنعت نفت با نفراتی جدید و سرمربی پرتغال لیگ هجدهم را آغاز می کند.

به گزارش ایلنا، چیزی تا آغاز رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران باقی نمانده است و تیمهای حاضر در هجدهمین دوره مسابقات، نهایت تلاش خود را می کنند تا با بهترین فرم وارد بازی ها شوند. تیم فوتبال صنعت نفت هم در این فصل با سرمربی جدید پا به مسابقات خواهد گذاشت. برزیل ایران فصل قبل را در رده هشتم به اتمام رساند و همراه با فراز کمالوند بهترین نتیجه تاریخ خود در لیگ برتر را به دست آورد و همین مساله توقع هواداران را بالا برده است. با این حال در لیگ پیش رو شاهد یک تیم متفاوت خواهیم بود. تیمی که چه از لحاظ بازیکن و چه لحاظ کادر فنی تغییرات زیادی را به خود می بیند.

مهمترین تغییر رفتن فراز کمالوند و‌آمدن سرمربی پرتغلی به نام پائولو سرجیو بود. این سرمربی سابقه هدایت تیم‌های ویتوریا گیمارش، اسپورتینگ لیسبون، آکادمیکا پرتغال، آپوئل نیکوزیا قبرس، دبا الفجیره امارات و ... را در کارنامه خود دارد. بزرگترین تیمی که سرجیو در آن سرمربیگری کرده اسپورلتینگ لیسبون پرتغال بوده که توانسته رتبه سوم جدول را در فصل ۱۱-۲۰۱۰ به دست آورد اما او در فصل ۱۵-۲۰۱۴ که هدایت آکادمیکا را عهده‌دار بود،  با رتبه پانزدهم و تنها ۶ امتیاز با تیم ویسنته که به دسته پایین‌تر سقوط کرد، فاصله داشت.

آخرین تیمی که پائولو سرخیو ۵۰ ساله در آن سرمربیگری کرده دو سال قبل و در دبا الفجیره امارات بوده که هیچ بردی در این تیم نداشته است؛ تیمی که در پایان فصل ۱۷-۲۰۱۶ با قرار گرفتن در رده دوازدهم و تنها یک رتبه و یک امتیاز بیشتر نسبت به کلبا که سقوط کرد، در لیگ امارات ماند.

سال گذشته در مدت کوتاهی شایعاتی مبنی بر اینکه پائولو سرخیو یکی از گزینه‌های سرمربیگری فولاد خوزستان است، شنیده شد ولی این اتفاق نیافتاد؛ ضمن اینکه او طی یک فصل اخیر سرمربی تیمی نبوده است.قهرمانی در جام حذفی اسکاتلند همراه تیم هارتس در فصل ۱۲-۲۰۱۱ نیز ازجمله افتخارات سرمربی جدید صنعت نفت آبادان است.

صنعتی ها برای فصل جدید سه هفته را در بروجرد و تهران پشت سر گذاشتند و سه بازی دوستانه مقابل تیمهای پارس جنوبی جم(شکست 4-2)، مس کرمان(2-2) و شهرداری ماهشهر(برد 3-2) به انجام رساندند. صنعتی ها تمام شش سهمیه لیگ برتری خود را خرج کرده اند. احمد عبدالله زاده، شهاب گردان، اکبر ایمانی، عقیل کعبی، مصطفی احمدی به همراه بهنام برزای بازیکنان مذکور را شامل می شوند. سیروان قربانی از سردار بوکان و وفا هخامنش به جمع طلایی پوشان اضافه شده اند و قرارداد بازیکنانی چون طالب ریکانی، کرار جاسم، حامد پاکدل، میلاد جهانی و حسین ساکی تمدید شده است. با این حال ستاره سه بازی دوستانه طلایی پوشان بازیکن خارجی جدید این تیم است. 

کارلوس آلمیدا سوارز، وینگر تیم فوتبال پولتنیکا که در لیگ قبلی این کشور 7گل را به ثمر رسانده و ۳پاس گل داده بود در این چند روز درخشش فوق العاده ای اشته است و جای خالی شیمبا را پر کرده است. او که لقب میشل پلاتینی را به خود اختصاص داده می تواند در فصل جدید یکی از ارکان موفقیت تیم سرجیو باشد.این وینگر کیپ وردی-پرتغالی که ملقب به«پلاتینی» است، اولین گل تیم ملی کشورش در جام ملتهای 2013 آفریقا را وارد دروازه تیم ملی مراکش کرده است.این بازیکن سابقه بازی در لیگ پرتغال، بلغارستان، مصر و امارات را نیز در پرونده دارد و بیشترین طول عمر فوتبالش را در تیم سانتاکارلای پرتغال سپری کرده و با این تیم در یورو لیگ نیز به میدان رفته است. صنعتی ها به دنبال خرید یک بازیکن خارجی دیگر هم هستند. 

صنعتی ها در اولین گام از رقابت های لیگ برتر باید پنجم مردادماه به مصاف سپاهان بروند. این دیدار در ورزشگاه نقش جهان به انجام می رسد و باید دید آغاز پائولو سرجیو مقابل تیم قلعه نویی به چه نتیجه ای منجر می شود.

 

کد N1913982

وبگردی