آفتاب

مجامع بیرون از دانشگاه اجازه دهنداین نهاد علمی با حفظ استقلال روی پای خودش بایستد

مجامع بیرون از دانشگاه اجازه دهنداین نهاد علمی با حفظ استقلال روی پای خودش بایستد

سرپرست سابق دانشگاه خوارزمی گفت: انتظار من از مجامع بیرون از دانشگاه این است که اجازه دهند دانشگاه این نهاد علمی با حفظ استقلال و تمامیت و هویت فرهنگی خودش روی پای خودش بایستد و فشارها را کمتر کنند و اجازه دهند که مدیریت دانشگاه، برنامه‌ها را پیش ببرد.

به گزارش ایسنا، عبدالرحیم نوه ابراهیم سرپرست قبلی دانشگاه خوارزمی امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست قبلی و جدید این دانشگاه ضمن تبریک  انتخاب دکتر حبیبی را به عنوان سرپرست دانشگاه خوارزمی، اظهار کرد: در شرایط فعلی وظیفه ما این است که به صورت صمیمانه و همه جانبه از سرپرست جدید دانشگاه و برنامه‌هایش حمایت کنیم تا به هدف دانشگاه که قرار گرفتن در تراز بین‌المللی است دست یابیم و من در حضور همه قول می دهم تا زمانی که در این دانشگاه هستم، هر کمکی از دستم برآید در حمایت از مدیریت دانشگاه و برنامه های دانشگاه انجام دهم.

وی در خصوص نحوه پذیرش سرپرستی دانشگاه خوارزمی گفت: به خاطر دارم ۱۷ اسفند ماه بود که من به عنوان مدیر بین‌المللی در اتاق خود نشسته بودم، ساعت حدود ۱۱ بود که تلفن زنگ زد از من خواسته شد که مدت کوتاهی را سرپرستی این دانشگاه را قبول کنم و دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم به من گفت این دوره کوتاه است آیا شما قبول می‌کنید سرپرست دانشگاه خوارزمی شوید تا فرد مناسبی را پیدا کنیم؟ با رئیس وقت دانشگاه صحبت کردم و ایشان گفت ایثار کن و این کار را قبول کن. با اعتقاداتی که داشتم ایثار کردم و پذیرفتم.

نوه ابراهیم تاکید کرد: برنامه من در آن زمان این بود که وضعیت موجود را حفظ کنم و برنامه‌های دانشگاه را ادامه دهم.

سرپرست پیشین دانشگاه خوارزمی، ادامه داد: برنامه من در طول مدت سرپرستی‌ام در دانشگاه خوارزمی ادامه دادن برنامه‌های دکتر سبحان‌اللهی رئیس قبلی دانشگاه خوارزمی بود و در این راستا تمام برنامه‌هایی را که زمان ریاست ایشان اجرا شده بود، ادامه دادم.

نوه‌ابراهیم افزود: پروژه‌هایی از جمله پروژه توسعه فیزیکی دانشگاه و بازسازی ساختمان پروین اعتصامی، پروژه نفت دانشگاه خوارزمی که در طی آن دانشگاه ملزم بود 10 سال دانش فنی در این زمینه تولید کند، تفاهم‌نامه‌های مختلف با نهادهای مختلف از جمله شهرک صنعتی را بدون وقفه ادامه دادم.

وی ادامه داد: دانشگاه ما دارای ۵۰۲ چهره علمی است که می‌توانند به نحو احسن این دانشگاه را اداره کنند، انتظار ما از مجامع بیرون از دانشگاه این است که دانشگاه با حفظ استقلال روی پای خود باشد و فشار کمتری به دانشگاه وارد شود تا مدیر دانشگاه بتواند برنامه‌های خود را پیش برد.

نوه ابراهیم افزود: زمانی که کار خود را شروع کردم از دکتر سبحان‌الهی خواستم که حتما به من کمک کنند و حتی خواستم برای وی در این زمینه حکمی صادر کنم تا حق الزحمه‌ای دریافت کنند ولی نپذیرفتند و شرطشان برای قبول همکاری با من این بود که حکمی صادر نشود و ما بتوانیم از تجربیات وی استفاده کنیم.

حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم از اولویت‌های دانشگاه خوارزمی

سرپرست جدید دانشگاه خوارزمی تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل سوم را از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه خوارزمی عنوان کرد و گفت: دانشگاه نسل سوم،‌ دانشگاهی است که پایش از قالب آموزش و پژوهش صرف فراتر می‌گذارد و به این فکر می‌کند که علم را چگونه به ثروت ملی تبدیل کند.

عزیزالله حبیبی ضمن تشکر از زحمات دکتر نوه‌ابراهیم در طول مدت سرپرستی دانشگاه، گفت: سرلوحه کار ما دفاع از کیان کل دانشگاه خوارزمی چه بخشی از آن که در داخل تهران است و چه آن بخش که در شهر کرج قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم بتوانیم دانشگاه خوارزمی را در سطح 10 دانشگاه برتر کشور ارتقاء دهیم که لازمه آن، همت کل دانشگاه است.

سرپرست جدید دانشگاه خوارزمی، افزود: من از سال 58 در این دانشگاه در سمت‌های مختلف فعالیت داشته‌ام و با افکار و ایده‌های بیشتر اعضای دانشگاه آشنا هستم.

حبیبی یادآور شد: وظیفه ما این است که از خیل عظیم دوستان عزیز و زحمت‌کش دانشگاه خوارزمی در مقام برنامه‌ریزی و اجرا کمک بگیریم تا هم اعتماد بیشتری برای ما و هم وزارت متبوع و همه اعضا ایجاد شود.

وی تاکید کرد: سرلوحه ما دفاع از منافع ملی است و منافع دانشگاه در چارچوب منافع ملی تعریف می‌شود.

سرپرست جدید دانشگاه خوارزمی، تاکید بر اجرای قانون و پرهیز از اعمال سلایق را از اولویت‌های برنامه‌های مدیریتی این دانشگاه عنوان کرد و افزود: شایسته‌ سالاری، بکارگیری افراد اصلح در پرتو مشارکت با تجربه افراد صاحب‌نظر و همه اعضای هیأت علمی و هیأت اجرایی در اولویت‌های ما خواهد بود.

حبیبی استقلال دانشکده‌ها را از دیگر برنامه‌های مدیریتی دانشگاه خوارزمی دانست و افزود: این رویکرد ادامه پیدا نخواهد کرد که رئیس دانشگاه درباره همه چیز تصمیم بگیرد.

وی درباره درآمدهای اختصاصی دانشکده‌های مختلف گفت: تلاش ما این است که این درآمدها صرف توسعه همان بخش شود تا افراد در رقابت‌های جدی‌ای که بین دانشگاه‌ها وجود دارد،‌ انگیزه پیدا کنند.

سرپرست جدید دانشگاه خوارزمی با تاکید بر اهمیت استاندارد سازی فعالیت‌های دانشگاه‌، گفت: برای فعالیت در عرصه بین‌الملل باید تمام بخش‌های دانشگاه، استانداردهای لازم برای این نوع فعالیت‌ها را داشته باشند.

وی با بیان اینکه زمانی که دانشگاه خوارزمی وظیفه تربیت معلمان را بر عهده داشت در وضعیت بهتری از جهت بودجه نسبت به حال قرار داشت، یادآور شد: پس از اینکه این دانشگاه ماموریت‌های جدیدی را علاوه بر تربیت معلم بر عهده گرفت به لوازم و نیازهایی که برای مأموریت جدید احتیاج داشت، چندان رسیدگی نشد.

حبیبی در پایان با تاکید بر اهمیت مسائل معیشتی اعضای دانشگاه،‌ خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری همه عزیزان بتوانیم طلسم عدم توجه به مسائل رفاهی را بشکنیم. ما در حال حاضر بیش از 300 عضو هیأت علمی داریم که آینده دانشگاه متعلق به آنان است و باید به مسائل معیشتی آنان توجه جدی شود.

انتهای پیام

کد N1913954

وبگردی