آفتاب

مریم فرجی کیست؟ / چرا بازداشت شد؟

مریم فرجی کیست؟ / چرا بازداشت شد؟

از دستگاه امنیتی انکار و از دوستان و اطرافیان مریم اصرار که او توسط دستگاه امنیتی کشته شده است

آفتاب: متولد سال 63 در کرمانشاه بود. می‌گویند دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بین الملل بود که در اغتشاشات دی ماه سال گذشته بازداشت شد. دادگاه انقلاب «مریم فرجی» را در فروردین ماه سال جاری به سه سال حبس تعزیری و دو سال ممنوع الخروجی محکوم کرد اما مریم با قرار وثیقه آزاد شد.
او تیرماه امسال ناگهان ناپدید شد و این ناپدیدی، شایعاتی را مبنی بر کشته شدنش توسط دستگاه امنیتی بر سر زبان‌ها انداخت؛ حالا از دستگاه امنیتی انکار و از دوستان و اطرافیان مریم اصرار.
ناپدید شدن مریم توسط خواهرش به پلیس آگاهی فردیس اطلاع داده شد. به گفته خواهر مریم، او با خودرو از منزل خارج و دیگر بازنگشته بود.
در پی انتشار این اخبار و حرف و حدیث‌ها جسدی سوخته به پزشکی قانونی منتقل شد که تقریبا غیرقابل شناسایی بود و این شبهه را ایجاد کرد که شاید این جسد متعلق به مریم فرجی باشد اما نبود.
با شکایت خواهر مریم، پرونده قتل مریم پیش روی کاراگاهان باز شد و در پی تحقیقات مستمر، مضنونی در رابطه با این قتل دستگیر شد. فرد دستگیر شده کسی نبود جز نامزد سابق مریم فرجی که به قتل دختر جوان اعتراف کرد.

راز قتل
سرهنگ جواد صفایی، رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز درباره بازگشایی راز این پرونده گفت: پس از این شکایت، افراد مرتبط با مقتول مورد تحقیق و کاوش‌های پلیسی قرار گرفتند. تحقیقات اولیه نشان داد که مقتول آخرین بار با نامزد سابقش تماس داشته است. بنابراین تحقیقات با پسر 29 ساله آغاز شد و ضد و نقیض‌گویی‌هایش او را به دام پلیس انداخت.  
سناریوی پسر جوان این بود که « مریم به دیدنم آمد و خودروی پرایدش را به من داد و قرار شد خواهرش برای گرفتن ماشین با من تماس بگیرد. وقتی فهمیدم او ناپدید شده، ترسیدم و ماشین را به حوالی خیابان انقلاب تهران برده و رها کردم.»
پس از این اظهارات به محل رها شدن خودرو رفتیم و خودروی مریم را در آنجا پیدا کردیم. اما پسر جوان وقتی تحقیقات ادامه دار پلیس را دید دیگر تاب نیاورد و لب به اعتراف گشود:
«هفت سال قبل با مریم آشنا شدم و قرار بود با هم ازدواج کنیم. مدتی بود او سرد شده بود و می‌گفت، از ازدواج با من پشیمان شده است. او گفت یکی از اساتید دانشگاهش به خواستگاری‌اش آمده. پس از شنیدن این حرف‌ها او را با روسری‌اش خفه کردم و جسدش را در روزی که خواهرم در منزل نبود به خانه او بردم و در باغچه خانه خواهرم دفن کردم.»
به گفته سرهنگ صفایی از آنجایی که زمین مرطوب بود جسد به وسیله خانواده مریم شناسایی شد.



دختری که در ناآرامیهای پارسال بازداشت شده بود، به دست نامزد سابقش کشته شد
جزئیات اعتراف قاتل مریم فرجی / رد سیاسی بودن قتل
کد N1913927

وبگردی