آفتاب

انتقاد تند رهبر کره‌شمالی از مقام‌های کشورش به دلیل تاخیر در اجرای پروژه برق آبی

انتقاد تند رهبر کره‌شمالی از مقام‌های کشورش  به دلیل تاخیر در اجرای پروژه برق آبی

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش کرد که رهبر این کشور از مسئولان و مقام‌های محلی کشوری و محلی به دلیل تاخیر در اجرای پروژه برق آبی به‌شدت انتقاد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی، از مقام‌های محلی به خاطر تاخیر در یک پروژه ساختمانی به‌شدت انتقاد کرد. این خبر را رسانه رسمی این کشور امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد.

این دومین‌بار در هفته‌های گذشته است که رهبر کره‌شمالی به‌خاطر مسائل اقتصادی، از مقام‌های این کشور انتقاد می‌کند.

با این وجود، پوشش خبری رسانه کره‌شمالی از انتقادات رهبر این کشور چندان معمول نیست. برخی متخصصان معتقدند که رهبر کره‌شمالی که مشتاق تغییرات اقتصادی است، بنا دارد، پیش از اعمال سیاست‌های اقتصادی جدید، زیردستان خود را به‌خاطر مشکلات فعلی این کشور مقصر نشان دهد. 

در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی آمده است که پس از آن‌که مقام‌های محلی رهبر این کشور را در جریان روند ساخت یک کارخانه برق و تاخیر در پیشبرد آن گذاشتند، وی «از شگفتی و خشم بسیار، خاموش ماند».

برنامه ساخت این نیروگاه در دهه ۱۹۸۰ و در زمان زمامداری «کیم ایل‌سونگ» پدربزرگ کیم جونگ‌اون، آغاز شد. 

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: «کیم اشاره کرد که کابینه او این پروژه را به‌عنوان موضوعی که باید به آن سرعت داد، مشخص کرده است. وی از مقام‌های محلی و کشوری برای این‌که در نامه‌ای او را در جریان وضعیت این نیروگاه نگذاشته‌اند، انتقاد کرد.»

 

کد N1913890

وبگردی