آفتاب

هزارو۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در همدان پرداخت شد/ثبت ۲۸هزار و ۳۵۰ شغل جدید در استان

هزارو۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در همدان پرداخت شد/ثبت ۲۸هزار و ۳۵۰ شغل جدید در استان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: علاوه بر تحقق اشتغال در سال ۹۶ تا تیرماه امسال ۳۰ هزار شغل پیش‌بینی شده نیز محقق شد به طوری که تا تیرماه ۲۸ هزار و ۳۵۰ شغل جدید در استان ثبت شده است.

به گزارش ایلنا، احمد توصیفیان‌پور در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان رزن برگزار شد، اظهار کرد: تعهد اشتغال استان همدان در سال ۹۶ بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ شغل بوده است. تاکنون بیش از ۲۸ هزار شغل ایجاد شده که بیشتر از تعهد است.

توصیفیان‌پور گفت: در سالجاری ۱۲۳۰میلیارد تومان تسهیلات تکلیفی و ۱۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر رتبه اول و سوم کشور را داراست، تصریح کرد: سهمیه اشتغال روستایی استان ۲۶۱ میلیارد تومان بوده که ۸۰ طرح به مبلغ ۷۱ میلیارد تومان عقد قرارداد و پرداخت شده است.

توصیفیان‌پور با اشاره به جذب ۶۰ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی در همدان، ادامه داد: ۵ طرح کارگروه ملی به ارزش ۶۷ میلیارد تومان درحال عقد قرارداد است که در مجموع ۱۳۸ میلیارد تومان درحال عقد قرارداد است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱۱ میلیارد تومان برای دستگاه‌های حمایتی پیش‌بینی شده و ۲۳۰ میلیارد تومان طرح زیر ۶ میلیارد تومان در دست بررسی بانک‌هاست.

توصیفیان‌پور با اشاره به سهم اعتبار بانک‌ها از ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده برای استان همدان؛ گفت: بانک صادرات با ۸۵ میلیارد ریال بیشترین اعتبار را در زمینه مشاغل خانگی داراست.

کد N1913863

وبگردی