آفتاب
ساعاتی مانده به مجمع عمومی عنوان شد؛

تعداد کاندیداهای انتخابات تعاونی ناشران هنوز به حدنصاب نرسیده است

تعداد کاندیداهای انتخابات تعاونی ناشران هنوز به حدنصاب نرسیده است

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران، ضمن اعلان عدم ثبت‌نام اعضای هیئت مدیره و بازرسان فعلی این شرکت برای انتخابات امروز، در عین حال از نرسیدن تعداد کاندیداها به نصاب لازم خبر داد.

«محمدمهدی داودی‌پور» مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه و ساعاتی مانده به برگزاری مجمع عمومی این شرکت (نوبت دوم)، درباره آخرین وضعیت تشکیل این مجمع و برگزاری انتخابات برای تعیین اعضای جدید هیئت مدیره و بازرسان آن، در گفتگویی با خبرنگار مهر، عنوان کرد: دستور کار مجمع عمومی، یک دستور کار عادی است و انشاءالله امروز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مجمع، ما انتخابات برای تعیین هیئت مدیره و بازرسان هم داریم اما تعداد افرادی که برای کاندیداتوری در این انتخابات؛ چه برای انتخاب اعضای هیئت مدیره و چه برای انتخاب بازرسان، حائز شرایط بوده‌اند و ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند، به حد نصاب نرسیده و تقریباً نیمی از تعدادی هستند که مطابق اساسنامه، می‌بایست برای این انتخابات اعلام کاندیداتوری و ثبت نام می‌کردند.

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران اضافه کرد: در واقع ما در این مورد، یک مغایرت کوچک با اساسنامه را شاهد هستیم که در این زمینه، با اداره تعاون و اتاق تعاون هم مشورت‌های لازم را انجام داده‌ایم و ان‌شاءالله بعد از ظهر درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

خودداری هیئت مدیره و  بازرسان فعلی تعاونی از ثبت‌نام برای انتخابات امروز

داودی‌پور همچنین از عدم ثبت نام خود و سایر اعضای هیئت مدیره و همچنین بازرسان تعاونی برای انتخابات امروز خبر داد و اضافه کرد: ما به عنوان اعضای فعلی هیئت مدیره و بازرسان، مایلیم که این انتخابات، امروز حتماً برگزار شود و گروه دیگری عهده‌دار این مسئولیت شوند؛ چرا که در غیر این صورت، می‌بایست تا برگزاری مجمع عمومی بعدی، در این مسئولیت بمانیم و این، خواسته ما نیست.

یادآوری می‌شود، در مجمع عمومی و انتخابات سال ۹۳ شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران، محمدمهدی داوودی‌پور، ارشد عین‌الهی، محمدفواد صبوری، محمدعلی مرعشی و ناصر بخشی، با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند که با توجه به اینکه این ترکیب در واقع همان اعضای سابق هیئت مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران بود، این افراد در دو دوره گذشته، مسئولیت هیئت مدیره این تعاونی را بر عهده داشته‌اند. در آن دوره، بُکایی، آخوندی و حصارکی هم به عنوان بازرس انتخاب شدند.

شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران فعالیت خود را در سال ۱۳۵۳ و با سرمایه اولیه ۶۱۲ هزار تومان آغاز کرد و گرچه در چند سال اخیر با یک بحران جدی، ناشی از معامله بزرگ اما بی‌سرانجام برای تامین کاغذ مورد نیاز اعضای خود رو به رو شده است، همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کد N1913689

وبگردی