آفتاب
رئیس انجمن صنفی راهنمایان استان فارس:

آبشار نمی‌تواند جرمی مرتکب شود/تصمیمات بدون کارشناسی نتیجه عکس دارد

آبشار نمی‌تواند جرمی مرتکب شود/تصمیمات بدون کارشناسی نتیجه عکس دارد

امیر سبوکی می‌گوید: اگر افرادی مرتکب جرمی شوند؛ مسلما باید با آن افراد برخورد شود و این موضوع دلیل برای بستن آبشار نیست. چراکه آبشار به خودی خود نمی‌تواند جرمی مرتک شود و مجرم نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا پخش کلیپی از برخی حرکات هنجارشکنانه در قالب شادی و رقص چند خانواده در فضای مجازی که به آبشار مارگون فارس رفته بودند و تعطیلی یک روزه این مکان تفریحی؛ حاشیه‌هایی را برای آن به‌وجود آورد. بازخورد تعطیلی یک روزه این مکان به‌اندازه‌ای بود که غلامعلی جعفرزاده (نماینده مردم رشت در مجلس) در صفحه شخصی خود در توئیتر به ممنوعیت استفاده از این مکان به خاطر خلاف گروهی گردشگر اعتراض کرد و قاسم پاک نژاد (معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری سپیدان) ضمن تایید این موضوع که استفاده از این بنا به خاطر هنجارشکنی برخی گردشگران در این محل بوده است، خبر بازگشایی مجدد آبشار مارگون فارس را داد. این در حالی است که دادستانی شهرستان سپیدان در اطلاعیه‌ای دلیل ممنوعیت موقت تردد این مکان را ساماندهی آن عنوان کرده و تعطیلی به دلیل هنجارشکنی برخی افراد در آبشار مارگون را رد کرد.

امیر سبوکی (رئیس انجمن صنفی راهنمایان ایران گردی و جهانگردی استان فارس) در خصوص اتفاق رخ داده در آبشار مارگون فارس و همینطور تعطیلی یک روزه آن به خبرنگار ایلنا گفت: دادستانی شهرستان سپیدان دلیل ممنوعیت موقت تردد در این مکان را چیز دیگری عنوان کرده است. اما در خصوص اتفاقات انجام شده و حواشی آن باید بگویم خیلی از آن اطلاع دقیقی ندارم، ولی اینطور که پیداست این افراد به‌صورت گروهی به این منطقه رفته و راهنمایی همراه آنها نبوده است. ولی در هر حال اگر افرادی هم مرتکب جرمی شده‌اند؛ مسلما باید طبق ضوابط قانونی با آنها برخورد شود و این موضوع دلیل برای بستن آبشار نیست چراکه یک بنا نمی‌تواند جرمی مرتکب شود و مجرم نیست.

وی در ادامه با بیان این پرسش که «آیا می‌توان یک خیابان را به دلیل اینکه در آن جرمی انجام شده؛ بست؟» درباره اقدماتی که به گردشگری صدمه می‌زند، توضیح داد: به طور کلی باید بگویم باوجود اینکه گردشگری جز مهمترین صنایع دنیا بوده و اولین درآمدهای آن با کمترین سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود، مدیریت آن از ظرافت خاصی برخوردار بوده و حساسیت در آن به اندازه‌ای است که با کوچکترین خدشه‌ای ممکن است خسارات زیان‌باری به آن وارد شود. بنده اعتقاد دارم حرکت‌های بدون کارشناسی و بررسی همه‌جانبه وضعیت موجود، مسلما نتیجه منفی می‌دهد. به همین دلیل می‌گویم که اگر با چنین دلیلی اقدام به بسته شدن این بنا شده است، به‌هیچ وجه از لحاظ عملیاتی در حوزه گردشگری پذیرفتنی نیست.

آبشار مارگون در دره‌های غربی شهرستان سپیدان استان فارس در فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

کد N1913511

وبگردی