آفتاب

ایجاد مقطع دکتری مشترک "طب سنتی" بین دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و چین

ایجاد مقطع دکتری مشترک "طب سنتی" بین دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و چین

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال ایجاد یک رشته PHD طب سنتی به صورت یک برنامه مشترک با دانشگاه‌های چین(پکن و یا هنگ کنگ) هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر سیامک زارعی قنواتی در خصوص برنامه‌های مدیریت بین الملل دانشگاه در سال ۹۷، اظهار کرد: در حال ایجاد یک رشته PHD طب سنتی به صورت مشترک با دانشگاه‌های چین هستیم که توانمندی‌های اولیه این مهم در دانشگاه مشهد با توجه به وجود دانش آموختگان طب سنتی و چینی که در کشور بی نظیر هستند وجود دارد.

وی ادامه داد: اعضای هیات علمی این رشته توانمند بوده و با توجه به قابلیت‌های زیادی که دارا هستند درخواست ایجاد این رشته را داده‌اند که در ادامه این تلاش، موفق به دریافت موافقت وزارت بهداشت شده و مقدمات اولیه این امر انجام شده است.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در حال حاضر در حال رایزنی هستیم که این برنامه را به صورت یک برنامه مشترک با دانشگاه‌های چین (پکن و یا هنگ کنگ) برگزار کنیم؛ به صورتی که دانشجویان دوره‌هایی را هم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هم در دانشگاه‌های چین که از این نظر در جهان قوی است، بگذرانند.

زارعی قنواتی گفت: ارتباط گیری با دانشگاه‌های استرالیا نیز در حال انجام است که این مورد نیز در سال جاری دنبال خواهد شد و از دیگر برنامه‌های ما در این سال ورود به مرکز نوع دوی یونسکو و همکاری با WHO در  فاز اجزایی است.

وی تصریح کرد: بر این اساس در یک ماه آینده مکان موردنظر در این خصوص مشخص می‌شود و پس از آن کنگره و دعوت از یونسکو را خواهیم داشت تا فعالیت‌ها وارد فاز اجرایی شود.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در فاز اجرایی به دنبال رسیدن به تحقیقات، کمک به کشورهای منطقه و دعوت از کشورهای منطقه در بحث تغذیه هستیم و در فازهای بعدی نیز به دنبال ایجاد مرکز آموزش‌های بین الملل در بحث‌های تغذیه در این مرکز می‌باشیم.

زارعی قنواتی به جایگاه بین المللی دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث بین الملل سابق بر این در اکثر رتبه بندی‌های بین الملل نه تنها دانشگاه مشهد که دانشگاه‌های ایران حضور نداشتند؛ اما در یک سال و شش ماه اخیر دانشگاه مشهد در سه رتبه بندی بین المللی دیده شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه مشهد در رتبه بندی QS حضور داشت و در رتبه بندی تایمز و لایدن وارد شد و از نظر رتبه دانشگاه‌های جهان اسلام نیز رتبه سوم را بعد از دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران در کشور دارا می‌باشد.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یادآور شد: این در حالی است که دانشگاه مشهد در دیگر رتبه بندیهای کشوری نیز دوم و یا سوم است و در رتبه‌های بین المللی جایگاه قابل قبولی دارد که باید از این بهتر شود.

قنواتی بیان کرد: در این میان بسیاری از فعالیت‌های دانشگاه دیده  و به صورت کافی مستند سازی نمی‌شودکه در صورت معرفی صحیح دانشگاه دیگر دانشگاه‎ها و دانشجویان بر روی دانشگاه مشهد حساب ویژه باز می‌کنند و متقاضی شرکت در دوره های آموزشی این دانشگاه خواهند بود.

وی افزود: در بحث رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی ظرفیت‌های دانشگاه تکمیل است و فضای بیشتری برای پذیرش نداریم و بر همین اساس عمده بحث‌های ما کیفی است و باید دانشجویانی را انتخاب کنیم که می‌دانیم در آینده در کشور خود می‌توانند تاثیر گذار باشند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عنوان کرد: اما در بحث‌های تحصیلات تکمیلی، دوره‌های فوق تخصصی، فلوشیپ، دوره‌های کوتاه مدتی که کشورهای دیگر نیز دارند مانند رادیوتراپی، بیوپسی‌ها یا اینترونشن‌های مختلف چشم،متقاضی زیاد و ظرفیت و استقبال اساتید وجود دارد.

زارعی قنواتی تصریح کرد: این دوره‌ها برای کشوری که دانشجو اعزام می کند بسیار مفید است؛ زیرا مشکل اختصاصی مورد نظر را فرد آموزش می‌بیند در حالی که دوره‌ها نیز سه، شش ماه و یا در نهایت یک ساله است.

وی یادآور شد: برگزاری این دوره‌ها برای دانشگاه جذابیت زیادی دارد؛ زیرا این قسمت گنجایش پذیرش دانشجوی خارجی را دارد و با در نظر گرفتن شهریه، هم به گروه‌ها و هم به دانشگاه کمک می‌شود.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: یکی از مواردی که به نوعی پی‌گیری برنامه‌های سال ۹۶ به شمار می‌رود و در حال حاضر نیز دنبال می‌شود فراگیر کردن و تجهیز مرکز جامع مهارت‌های بالینی دانشگاه است.

زارعی قنواتی افزود: در حال حاضر در این بخش از مرکز تجهیزاتی با فناوری بالا نصب شده و بنا  است اعضای هیئت علمی و گروه‌های هدف سیمیلاتورها، با این دستگاه‌ها کار و ارزیابی لازم را انجام دهند و با ابراز نظر، دانشگاه در فاز بعد برای خرید اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی خاطرنشان کرد: انتقال تکنولوژی نیز در دانشگاه طراز اول کشور صورت خواهد گرفت و در ادامه فاز سرمایه گذاری در خراسان رضوی انجام می‌شود؛ که استانداری خراسان رضوی و وزارت بهداشت نیز در این راستا کمک و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: این برنامه جزء پروژه‌های همکاری‌های بین المللی ایران و روسیه است و رئیس جمهور کشور روسیه نیز این همکاری را حمایت و بر آن پافشاری می‌کند که آغاز به کار بخش شبیه سازهای جراحی و آندوواسکولار ثمره فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۹۶ است.


انتهای پیام

کد N1913460

وبگردی