آفتاب

گسترش روابط با لبنان و حل سیاسی بحران‌‌‌های منطقه‌‌‌ای اولویت نخست ایران است

گسترش روابط با لبنان و حل سیاسی بحران‌‌‌های منطقه‌‌‌ای اولویت نخست ایران است

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی که به عنوان فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در حال دیدار از لبنان است، امروز با رئیس‌‌جمهور لبنان دیدار و پیام رئیس‌جمهور را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری در این دیدار ضمن تشریح پیام حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی درخصوص آخرین تحولات توافقنامه‌‌ای هسته‌‌ای و اقدامات یکجانبه ایالات‌ متحده آمریکا و گفت‌وگوهای جاری با دیگر شرکای برجام گفت: برای جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط و همکاری‌‌‌های همه جانبه با لبنان و کشورهای منطقه و حل سیاسی بحران‌‌‌های منطقه‌‌‌ای از اهمیت و اولویت درجه نخست برخوردار است. 

میشل عون، رئیس‌‌جمهور لبنان نیز در این این دیدار با اشاره به غیر قابل قبول بودن برخورداری اسراییل از سلاح‌‌های هسته‌‌‌ای، بر سیاست اصولی لبنان مبنی بر خلع سلاح هسته‌‌ای منطقه تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به تبعات منفی خروج آمریکا از توافقنامه هسته‌‌‌ای بر ثبات و استقرار منطقه، اظهار داشت: لبنان از تلاش‌‌‌های جمهوری اسلامی و دیگر شرکای برجام برای حفظ این توافقنامه چندجانبه بین‌‌‌المللی و بهره‌‌‌برداری کامل ایران از منافع سیاسی و اقتصادی آن، به طور کامل حمایت می‌‌‌کند.

کد N1913404

وبگردی