آفتاب

دولت عزم جدی برای اجرای پالایشگاه "آناهیتا" دارد

دولت عزم جدی برای اجرای پالایشگاه "آناهیتا" دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور از ورود جدی این وزارتخانه به پروژه پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه خبر داد و گفت: ساخت پالایشگاه آناهیتا را رها نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، دین‌پرست در جلسه پیگیری وضعیت پالایشگاه آناهیتا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به  تعدادی از پروژه‌های نیمه کاره و راکد استان کرمانشاه، عنوان کرد: مهمترین این طرح‌ها پالایشگاه آناهیتا است.

وی افزود: دولت عزم جدی بر اجرای این پالایشگاه دارد و اگر جایی کوتاهی صورت گیرد موضوع را به رئیس جمهور منعکس می کنیم.

دین پرست گفت: اگر سهام داران و مجریان این پروژه آماده اجرا باشند، دولت نیز کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: به نظر می‌رسد اگر چارچوب‌های قانونی رعایت شود و منابع اعتباری نیز مشخص و مطمئن باشد، نگرانی برای اجرای پالابشگاه آناهیتا وجود ندارد.

وی درباره کارخانه تعطیل شده اسیدسیتریک کرمانشاه نیز اظهار کرد: این کارخانه از اوایل سال ۹۱ مشمول ورشکستگی شد و اکنون پیگیر واگذاری آن به بخش خصوصی و خارج کردن این واحد از ورشکستگی هستیم.

به گفته این مسئول، وزارت صنعت معدن و تجارت موظف است با همکاری بانک کشاورزی اقدامات لازم برای جلب نظر بخش خصوصی برای واگذاری اسیدسیتریک کرمانشاه را فراهم کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع وزیر کشور تصریح کرد: از سوی دیگر اقدامات لازم برای سودآوری این پروژه نیز باید انجام شود. یعنی هم تدابیر لازم برای واردات شکر خام در فصل مناسب صورت گیرد و هم تعرفه واردات اسیدسیتریک افزایش یابد.

دین پرست درباره کارخانه کاغذسازی بیستون تامین نیز با بیان اینکه این ثروت که پنج سال است در بیابان رها شده جای تاسف دارد، اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کاغذسازی بیستون تامین ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته این مسئول اعتبار  مورد نیاز برای تکمیل این طرح ۸۰ میلیارد تومان است که قرار شده ۶۰ میلیارد تومان توسط شستا و ۲۰ میلیارد تومان توسط بانک صنعت و معدن تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع وزیر کشور عنوان کرد: شستا نباید با هدف واگذاری، این پروژه را رها کند.

دین پرست درباره واحد کاغذغرب نیز از برگزاری مزایده این واحد طی دو هفته آینده و تعیین تکلیف آن خبر داد و افزود: برنده مزایده حق جابجایی تجهیزات و خروج آن از استان را ندارد و باید فعالیت این کارخانه را در کرمانشاه استمرار دهد.

انتهای پیام

کد N1913148

وبگردی