آفتاب

رانندگان استیجاری هفت‌تپه، هفت ماه مزد دریافت نکرده‌اند

رانندگان استیجاری هفت‌تپه، هفت ماه مزد دریافت نکرده‌اند

بیش از ۵۰ نفر از رانندگان استیجاری که با خودروی خود در اجاره مجتمع نیشکر هفت تپه هستند، هفت ماه مزد معوقه طلبکارند.

یکی از رانندگان استیجاری مجتمع نیشکر هفت تپه در تماس با خبرنگار ایلنا، گفت: برخی رانندگان استیجاری که در مجتمع نیشکر هفت تپه مشغول به کار هستند، هفت ماه مزد معوقه طلبکارند.

وی گفت: بیش از ۵۰ راننده وانت‌بار، مینی‌بوس، اتوبوس، تریلی و لودر که مسئولیت جابجایی ‌حمل بار و کارگران را در بین مزارع کشاورزی برعهده دارند، هفت ماه مزد معوقه طلبکارند.

او با بیان اینکه قرارداد این خودروها از تیرماه هر سال تا ۳۰ خرداد ماه سال آینده به مدت یکسال تمدید می‌شود، افزود: هنوز کارفرما هفت ماه از مطالبات مزدی قرارداد سال گذشته را با کارگران تسویه حساب نکرده است.

وی در پیگیری مطالبات خود و همکارانش گفت: هفته گذشته یک روز فقط رانند‌ه‌های وانت‌های استجاری با خاموش کردن خودروها دست به اعتصاب زدند که در نتیجه آن ارفرما حدود دو میلیون تومان به حساب هریک از آنها واریز کرد.

وی با بیان اینکه طبق قرارداد؛ مدیریت شرکت باید هر ماه اجاره بهای خودروها را پرداخت کند، افزود: راننده‌های این خودروها فاقد دستمزد هستند و آنچه کارفرما پرداخت می‌کند فقط اجاره ‌بهای خودروهاست که آنهم  با تاخیر و به صورت حداقلی پرداخت می‌شود.

این کارگر در توضیح چرایی اقدام اعتراضی هفته گذشته خود و سایر همکارانش گفت: رانندگان معترض حتی پول بنزین مورد نیازبرای روشن کردن ماشین‌های خود را ندارند و تا امروز با قرض گرفتن به کار خود ادامه داده‌اند.

در این زمینه از سوی مدیریت مجتمع نیشکر هفت تپه به ایلنا گفته شد که راننده‌های خودروهای استیجاری مطالبات برحقی دارند که به محض تامین منابع مالی پرداخت می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر اسامی رانندگان خودروهای استجاری در لیست پرداختی‌ها قرار دارد.

کد N1913082

وبگردی