آفتاب

کاظمی: برای مدیریت افکار عمومی همه باید احساس مسئولیت کنند

کاظمی: برای مدیریت افکار عمومی همه باید احساس مسئولیت کنند

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است که سازمان و نهادی برای هدایت افکار عمومی در کشور وجود ندارد و نیاز هم به چنین سازمانی نیست چراکه همه سازمان‌های مرتبط با مردم باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت مدیریت افکار عمومی در قضایایی که بعضا در کشور بوجود می‌آید، تصریح کرد: هر سازمانی که کار تبلیغاتی انجام می‌دهد و مسئولیت فرهنگی تبلیغی دارد همچون صداوسیما، مطبوعات و سایر رسانه‌ها که ارتباط گسترده با مردم دارند باید افکار عمومی را مدیریت کنند.

وی با اشاره به مستند پخش شده از صدوسیما و اینکه افکار عمومی نسبت به این قضیه دچار نوعی سردرگمی شد و هیچ سازمان و نهادی مسئولیت پخش این مستند را برعهده نگرفت، گفت: البته گاهی غفلت‌هایی در این حوزه پیش می‌آید و بی‌توجهی‌هایی رخ می‌دهد. این اقدام صداوسیما در این شرایط اصلا امری پسندیده نبود، خلاف قانون و خلاف اخلاق عمومی بود و افکار عمومی را جریحه‌دار و مشوش کرد. شورای نظارت بر صداوسیما باید با دقت بیشتری عمل کند. متاسفانه این موضوع اولین و آخرین بار نیست که پیش می‌آید، افرادی که در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند یا غفلت می‌کنند،‌ یا کارشناس نیستند، یا از وضعیت جامعه و افکار عمومی مطلع نیستند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره اینکه آیا به وجود نهادی مستقل برای مدیریت افکار عمومی در جامعه نیاز است یا خیر؟ تصریح کرد: خیر. اگر هر نهاد و سازمانی که با جامعه مرتبط است به قانون عمل کند و مصالح را به صورت صحیح تشخیص دهد نیازی به سازمانی عریض و طویل برای مدیریت افکار عمومی نداریم البته امکان ایجاد چنین سازمانی هم وجود ندارد. فرض کنید گروهی مشخص شود که تمام امور و کارهای مرتبط با صداوسیما، مطبوعات‌، رسانه‌ها و فضای مجازی را مدیریت کنند، امکانش وجود ندارد. همه باید احساس مسئولیت کنند و صحیح عمل کنند.

انتهای پیام

کد N1913037

وبگردی