آفتاب

المپیاد جهانی زیست شناسی با پیام رییس جمهور افتتاح شد

المپیاد جهانی زیست شناسی با پیام رییس جمهور افتتاح شد

آیین افتتاحیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست شناسی ٢٠١٨ به میزبانی ایران، با حضور  وزیر آموزش و پرورش، مسئولان کشوری و شرکت کنندگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، المپیاد جهانی زیست شناسی٢٠١٨چهارمین میزبانی ایران در برگزاری المپیادهای جهانی است که در آن دویست و هفتاد دانش آموز از ٧٠ کشور جهان در روزهای ٢۴ تا ٣١ تیرماه در دو بخش تئوری و عملی به رقابت علمی با یکدیگر خواهند پرداخت و با آخرین دستاوردهای دانش آموزی در رشته زیست شناسی آشنا می شوند. ‏

دورة قبلی المپیاد جهانی زیست شناسی در انگلستان برگزار شده است که طی آن، دانش آموزان کشورمان به دو مدال طلاو دو نقره دست یافتند. ایران از سال ۱۹۹۹ و در دهمین دوره، به المپیاد زیست شناسی پیوست و از آن سال تا کنون در ۱۹دورة این المپیاد حضور ثابت و موفقی داشته است.

فاطمه مهاجرانی رییس سازمان استعدادهای درخشان در این مراسم ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در این المپیاد به زبان انگلیسی گفت:  باعث افتخار ایران و تک تک ماست که میزبان بیش از ۷۰ کشور هستیم. اتفاقی که نشان می دهد ایران و ایرانی فقط برای صلح قدم بر می دارد و علم می تواند دنیا را تعییر دهد و ما نیز در این مسیر قدم می زنیم.

وی ادامه داد: رویدادهای اینچنینی برای تاب آوری بیشتر  کادکرد دارد و  باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است که میزبان چنین رویدادی هستیم. فرزندان برومند کشور بیش از ۶۷۰ مدال رنگی به افتخار آفریدند.

وزیر اموزش و پرورش در ادامه پیام رییس جمهور را برای این المپیاد قرائت کرد و از تمبر المپیاد با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این در حالی است که پیش از این اعلام شده بود در این مراسم رئیس جمهور حضور خواهد داشت.

کد N1912653

وبگردی