آفتاب

تعرفه ترجیحی و ترانزیت دام زنده و گل و گیاه محور مذاکرات گمرکی دو جانبه

تعرفه ترجیحی و ترانزیت دام زنده و گل و گیاه محور مذاکرات گمرکی دو جانبه

فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران با واصف تالبوف رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان و عالی ترین مقام اجرایی نخجوان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار طرفین بر توسعه تعاملات فیمابین تاکید کردند. رییس مجلس عالی نخجوان ضمن تشکر از سفر ریس کل گمرک ایران و هیات همراه خواستار مساعدت گمرک ایران در ترانزیت گل و گیاه و دام زنده از مبدا نخجوان شد که مقرر شد موضوع از طریق وزارت کشاورزی پیگیری شود.

فرود عسگری نیز ضمن ابراز خوشحالی از سفر خود و هیات همراه به نخجوان قول داد؛ موضوع تعرفه ترجیحی و ترانزیت دام زنده و گل و گیاه را پیگیری کند.

در ادامه سفر رییس کل گمرک ایران به جمهوری نخجوان و دیدار با رییس گمرک نخجوان توافقات نشست دوجانبه روسای کل گمرکات جمهوری اسلامی ایران و کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان به امضای روسای کل گمرکات ایران و آذربایجان رسید.

در این دیدار همتای آذری رییس کل گمرک ایران و هیات عالی رتبه گمرکی آذربایجان و سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز حضور داشت.

در این توافقات که به امضای دو طرف رسید ؛ بر اجرای کامل پنجره واحد تجاری به منظور بازرسی کالا و وسایل نقلیه عبوری بین گمرک جلفا ، پلدشت و تبادل بر خط الکترونیکی در مرزهای دو کشور ، همچنین تبادل اطلاعات ایکس ری ، سازماندهی برگزاری دورهای آموزشی به منظور تقویت مبارزه مشترک با قاچاق ، یکسان سازی حق بیمه، اجرای کامل عملیات شبانه روزی شدن گمرکات بیله سوار و آستارا و حضور ماموران قرنطینه در گمرک پلدشت به منظور ترانریت دام زنده و گل و گیاه و صدور مجوز خط ویژه جهت عبور مسافران مخصوص و امکان صدور ویزا در دو طرف توافق کردند.

رییس کل گمرک کشورمان در ادامه سفر به نخجوان در محل سرگنسولگری کشورمان در جمهوری نخجوان حضور یافت و ضمن دیدار با سر کنسول و اعضای کنسولگری در خصوص مسایل و مشکلات موجود در مرزهای مشترک بحث و تبادل نظر شد .

 

کد N1912637

وبگردی