آفتاب
رئیس اتحادیه رایانه خبر داد؛

نامه نگاری صنف رایانه با وزیر صنعت/ غیرصنفی ها ارز دولتی گرفتند

نامه نگاری صنف رایانه با وزیر صنعت/ غیرصنفی ها ارز دولتی گرفتند

رئیس اتحادیه رایانه با اشاره به گرانی کالاهای کامپیوتری و عدم ترخیص برخی اقلام توسط گمرک، از نامه نگاری با وزیر صنعت برای حل مشکل خبر داد و گفت: دراین بازار برخی غیرصنفی ها ارز دولتی گرفتند.

سیدمهدی میرمهدی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه متاسفانه وضعیت بازار رایانه و اقلام کامپیوتری کساد است و نوسانات نرخ ارز باعث سردرگمی صنف شده و ثبت و سفارش انجام نمی شود، گفت: ارز دولتی در حوزه صنف کامپیوتر در مجموع به حدود ۳۰ شرکت حقیقی و حقوقی که در نخستین روز ثبت نام کرده بودند، اختصاص یافت و پس از آن دیگر، ارزی تخصیص داده نشد و ثبت و سفارش انجام نشده است.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه با بیان اینکه البته عده ای افراد غیرصنفی نیز دراین میان ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند و به قیمت ۹ هزار تومان در بازار فروختند، ادامه داد: نوسان نرخ ارز باعث بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان در بازار کامپیوتر شده و به دلیل عدم رونق کسب و کار در این شرایط، عده ای فعالیت خود را تعطیل کرده و یا تعدیل نیرو داشتند.

میرمهدی از نامه نگاری با وزیر صنعت و نیز معاون وی برای حل این مشکل خبر داد و گفت: هم اکنون با افزایش قیمت و کمبود کالا در این بازار مواجه هستیم و از وزیر خواسته ایم تمهیدی بیاندیشد تا برخی کالاها که در گمرک مانده، سریعتر ترخیص شود.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه با تاکید براینکه کالاهای رایانه‌ای در گمرک بلوکه شده و ثبت و سفارش و ترخیص نمی شود، خاطرنشان کرد: دراین باره با قائم مقام وزیر صنعت نیز جلسه ای داشتیم تا کالاهای مانده در گمرک ترخیص شود.

وی ادامه داد: برخی از واردکنندگان با گذشت بیش از ۴۵ روز از ثبت و سفارش و پرداخت هزینه ها، از سوی بانکهای عامل با عدم دریافت ارز مواجه شده‌اند و بانکهای عامل ارز تحویل نمی دهند.

میرمهدی با بیان اینکه شواهد نشان می دهد تاکنون نظارتی از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان در بازار برای گرانی های اخیر صورت نگرفته است، افزود: درصورتی که سازمان های نظارتی صنف را موظف به تبعیت از قیمتهای مصوب کنند و بر اجرای آن، نظارت داشته باشند شرایط فعلی تغییر خواهد کرد.

کد N1912515

وبگردی