آفتاب

ایجاد اشتغال واقعی با تامین منابع موردنیاز و زیرساخت‌های کافی ممکن است

ایجاد اشتغال واقعی با تامین منابع موردنیاز و زیرساخت‌های کافی ممکن است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به هیچ وجه هدف ما از پرداخت تسهیلات فراگیر و اشتغال روستایی پول‌پاشی نیست بلکه درصدد ایجاد اشتغال واقعی با تامین منابع موردنیاز و زیرساخت‌های کافی هستیم.

 به گزارش ایلنا، علی ربیعی در مراسم افتتاح کارگاه قالیبافی آذرخش شهرستان کوثر اظهار کرد: ما برخلاف دوره‌های گذشته به  دنبال پول‌ توزیع کردن برای ایجاد اشتغال نیستیم چراکه در هیچ جای دنیا با پرداخت منابع مالی اشتغال ایجاد نمی‌کنند بلکه هدف ما ایجاد فضای کسب و کار مناسب و همچنین بهره‌گیری از منابع متعدد است تا یک شغل پایدار فراهم آید.

وی بیان کرد: از سال‌های گذشته سیاست تولید وجود داشته اما سیاست اشتغال وجود نداشته و باید در کشور به مراحل پیشین و پسین ایجاد شغل توجه کنیم و تنها این نباشد که از بانک انتظار پرداخت تسهیلات داشته باشیم بلکه باید به عوامل و زنجیره تولید بها دهیم و سعی کنیم در این زمینه خودکفا عمل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت احیای صنعت نوغان‌داری  در کشور تاکید کرد و افزود: لزومی ندارد که ما برای واردات ابریشم میلیون‌ها تومان هزینه کنیم در حالی که استان گیلان مرکز تولید نوغان در کشور است و قرار شده با همکاری جهاد کشاورزی و در قالب طرح‌های احیای صنایع ریشه‌دار در کشور صنعت نوغان‌داری نیز رونق مجدد پیدا کند.

ربیعی بیان کرد: در ایجاد اشتغال روستایی و افزایش مهارت نیروی کار در مناطق محروم و روستایی قرار است سازمان فنی و حرفه‌ای نسبت به آموزش نیروهای بیکار اقدام کرده و تنها کار اشتغال را معطوف به پرداخت تسهیلات نکنیم بلکه در یک زنجیره ارزشمند اشتغال مولد در کنار شکل‌گیری بازار عرضه مناسب فراهم آید.

وی با قدردانی از همکاری‌ها و همدلی مسئولان استانی و شهرستانی در حمایت از فرصت‌های اشتغال برای جویندگان کار در این مناطق تصریح کرد: از سرمایه‌گذارانی که در عرصه‌های مختلف تولید و صنعت فرصت و زمینه اشتغال افراد بیکار را فراهم می‌آورند تشکر می کنم و بر این باورم در این حوزه باید یک نگاه اخلاقی و انسانی را نیز همراه با نگاه اقتصادی مدنظر قرار دهیم.

کد N1911732

وبگردی